املاک دلتا

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان ، فروش آپارتمان ، خرید خانه ، فروش خانه

املاک دلتا

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان ، فروش آپارتمان ، خرید خانه ، فروش خانه

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان در تهران , اجاره آپارتمان در تهران و خرید خانه در تهران و دیگر شهرستان ها با قیمت مناسب است اگر قصد فروش خانه یا رهن اجاره آپارتمان خود را بین املاک تهران و دیگر شهرها دارید از املاک دلتا تهران دیدن نمایید

۱۷۹ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خانه هایی که به تعداد مکرر بازسازی شده اند و فضاهای پرت و تصادفی زیادی دارند، پیش از عقد قرارداد خرید خانه شرایط داخلی آن را بررسی کنید.

قیمت گذاری ملک

هر فردی که به می خواهد بهترین معامله را به هنگام خرید و فروش ملک داشته باشد بایستی نکته هایی درخصوص عوامل موثر در قیمت گذاری ملک بداند. «مجله ملکی دلتا» در ادامه مهمترین عوامل را گوشزد خواهد کرد.

در نگاه اول اولین مورد که می تواند تمام رازهای یک خانه را برملا کند، ظاهر آن است. بدون شک ملک هایی که به خوبی نگه داری شده اند در برابر خانه های آسیب دیده ارزش بیشتری خواهد داشت. فرسودگی و چالش های یک خانه کلنگی و فرسوده در نگاهی تیزبین قابل رویت است.

به خانه تحت عنوان تنها یک سرپناه نگاه نکنید بلکه بدانید این ملک روزی سرمایه شما خواهد بود. اگر خریدار باهوشی باشید باید ملکی را خریداری کنید که در طی مدتی سرمایه شما را افزایش دهد.

امکانات خانه یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت گذاری ملک محسوب می شود. بدون شک خریدار دوست دارد ملکی را خریداری کند که از نظر فرهنگی، دسترسی های حمل و نقل و رفع مایحتاج روزمره در موقعیت خوبی باشد. نزدیکی به مراکز خرید و تفریحی قیمت ملک را افزایش خواهد داد.

محله ای که ملک در آن ساخته شده است باز قیمت را بالا و پایین می کند. وجود خانه فرسوده زیاد در اطراف ملک تفاوت زیادی با خانه ای دارد که در یک محله با آپارتمان های نوساز دایر شده است.

از دیگر عوامل تاثیر گذار می توان به معماری ملک اشاره کرد. چنانچه خانه را طبق مهندسی اصولی و بدون پرتی ساخته باشند زیبایی خانه دوچندان می شود. از سوی دیگر خریدار با اطمینان خاطر اقدام به خرید می کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب«خرید امن مسکن در گرو آموزش مشاوران املاک»از مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

آموزش مشاوران املاک می‌تواند زمینه‌ساز یک خرید امن برای مردم در بازار مسکن شود.

آموزش مشاوران املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، عضو اتحادیه مشاوران املاک درخصوص آموزش مشاوران املاک گفت: امیدواریم حرفه‌مندان حوزه املاک با بهره‌گیری از آموزشهای نوین، نسبت به توسعه شغل بنگاه‌داری و ارایه خدمات تخصصی در حوزه املاک اقدام کنند؛در زمان حاضر افراد بسیار توانمندی در حوزه املاک مشغول به فعالیت هستند.

بهرام گلستانی گفت: آموزش مشاوران املاک از طریق روشهای مختلف آموزشی، باعث می‌شود بروز خطا در زمان امضای قراردادها نزدیک به صفر شود که همین امر می‌تواند زمینه‌ساز خریدی امن در حوزه املاک برای مردم باشد.

وی افرود: نیاز اول و مهم مشاوران املاک از آگهی املاک شروع می‌شود و آنها  برای کسب اطلاع از آگهی املاک معمولا وارد برخی سایت‌ها می‌شوند.

علیرضا تفرشی، مدرس دانشگاه نیز گفت: ویژگی‌ها، رغبت‌ها، دانش، مهارت و استعدادها از جمله سرفصلهای ضروری است که افراد شاغل در حرفه املاک می‌بایست به آن مجهز باشند.

تفرشی ادامه داد: در حوزه دانش مقوله‌های مشتری مداری که شاخصه آن تسلط برعلم رفتارشناسی است، قوی بودن در حوزه فروش و بازاریابی، تسلط بر امور حقوقی و قراردادها، کسب اطلاعات عمیق مربوطه و همچنین تسلط بر فناورهای مرتبط ازجمه مهمترین مصادیق مربوط به دانشی است که مشاوران باید آن را دارا باشند.

وی اظهار کرد: شنونده فعال بودن، فن بیان و قدرت کلام، مذاکره کننده موثر، دارای قدرت هماهنگی و سازماندهی و آگاهی اجتماعی نیز از جمله مهارتهای لازم برای مشاوران املاک است.

علی محمدی، مدرس حوزه بازاریابی گفت: ارایه و معرفی محصول، گوش دادن به مخاطب، وادار کردن مخاطب به گفت‌وگو از طریق طرح پرسش‌های فروش و همچنین رفتارشناسی و شناخت شخصیت افراد بر اساس مدلهای معروف علمی از جمله شاخص ترین راهکارهای انجام بازاریابی تلفنی موفق است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وزیر راه: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

دو ماه تا اتمام مهلت ثبت نام دریافت وام ودیعه مسکن باقی مانده و مشکلات سرراه مستاجران همچنان مشهود است.

دریافت وام ودیعه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بخشنامه اعطای وام ودیعه مسکن همین چند روز پیش به بانک ها ابلاغ شد و بانک ها مکلف به پرداخت وام تا بهمن ماه امسال شدند.

بعد از گذشت چند هفته سایت مجدداً چند روزی غیرفعال شد و در اواخر شهریور ماه برای مستاجران دوباره بازگشایی شد. این بازگشایی همچنان با اختلال مواجه بود و بانک ها دائما از نبود اعتبار دم می زدند تا اینکه سامانه بانک های مربوط را باز کرده و اجازه انتخاب بانک به متقاضیان ودیعه مسکن را داد.

اما بسیاری از متقاضیان برای دریافت این تسهیلات با مشکلات بسیار زیادی از سوی بانک‌ها مواجه هستند به‌طوری‌که ضامن‌هایی که بانک‌ها از مستاجران درخواست می‌کنند باعث شده که آن‌ها عطای دریافت تسهیلات را به لقایش ببخشند.

درهمین‌رابطه یکی از مستاجران بیان کرد: پس‌از آن که توانستیم به‌زحمت در سایت ثبت‌نام کنیم در هنگام مراجعه به بانک اعلام کردند که باید دو ضامن رسمی کارمند با فیش کسر از حقوق بیاورید و خود دریافت کننده وام هم باید چندین سفته و ضمانت نامه بیاورد!

وام ودیعه مسکن

متقاضیان برای وام ودیعه باید امتیاز ۶۰۰ داشته باشند!

یکی دیگر از مستاجران که در انتظار دریافت تسهیلات است، گفت: پس از گذشت چندین ماه بررسی توسط سامانه به ما اعلام کردند که بانک موردنظر را انتخاب کنیم و ما در هنگام مراجعه متوجه شدیم که تنها دو بانک خصوصی مانده و سایر بانک‌ها ظرفیتشان تکمیل‌شده است.

همچنین در هنگام مراجعه به یکی از بانک‌های خصوصی به ما اعلام کردند که باید متقاضی در این شعبه حساب داشته باشد و همچنین باید صاحب حساب امتیاز ۶۰۰ را دریافت کند تا بتواند تسهیلات وام ودیعه را دریافت کند و متصدی این بانک اعلام کرد تنها ۱۰ درصد از مشتریان ما امتیاز ۶۰۰ را دارند و در صورت عدم کسب امتیاز نمی‌توانند وام بگیرند.

علاوه بر مشکل  کمبود اعتبارات بانک ها یکی دیگر از اصلی ترین مشکلات متقاضیان ضامن است، که در  این زمینه باوجود آنکه تاکنون چندین بار مشکل پیگیری شده  اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است  و همچنان بانک ها در ارائه دو ضامن پافشاری می کنند.

در این زمینه جمشیدی، دبیرکانون بانک های خصوصی معتقد است، نحوه تامین ضامن بانک های خصوصی با دولتی متفاوت است و این گفته خود جای بسی تامل دارد که چرا سیستم تسهیلات های اجباری دولت که به نوعی تسهیلات تکلیفی نامیده شده است به صورت یکپارچه عمل نمی کند.

براساس این گزارش مشکل ضامن برای دریافت کد رهگیری یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات مستاجران و وام گیرندگان ودیعه مسکن هست که تاکنون بانک مرکزی هیچ پاسخی در این خصوص نداده است و از سوی دیگری وزارت راه و شهرسازی هم اعلام می کند با بانک مرکزی در این خصوص صحبت شده و اعلام کرده ایم که شرایط را برای وام گیرندگان تسهیل کنند.

به نظر می‌رسد در بسیاری از بانک‌ها علاوه بر آنکه وام گیرندگان باید دو ضامن رسمی و کارمند بیارند باید چک و سفته چند میلیون تومانی هم بیاورند که این خود باعث گلگی و ناراحتی بسیاری از مستاجران شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «ساخت مسکن در ۷ هزار هکتار زمین» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

قرار است امروز ثبت نام برای طرح جهش مسکن آغاز شود که مهمترین شرط آن مستاجر بودن است. اما چطور می‌توان در این طرح ثبت نام کرد؟

طرح جهش مسکن

.به گزارش «مجله ملکی دلتا»، ساخت و تحویل دو میلیون واحد مسکن مهر حدود ۱۴ سال زمان برد و طرحی که از سال ۸۶ آغاز شده بود تا سال ۱۴۰۰ همچنان ادامه داشت. علاوه بر این، در دولت سابق نیز قرار شد که دو ساله بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی ساخته و تحویل مردم شود اما در عمل این وعده طبق زمان اعلام شده عملی نشد.

حال این بار قرار است در طرح جهش مسکن مستاجران برای دریافت خانه‌های ارزان‌قیمت ثبت نام کنند.

به گفته محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در این طرح سامانه ثبت‌نام مسکن رئیسی بدون محدودیت زمانی است و این طرح برای مستاجران و افراد فاقد مسکن است و شامل افراد دیگر نمی‌شود.

افرادی هم که در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌ و هنوز مسکنی تحویل نگرفته‌اند، مشمول طرح جهش تولید مسکن می‌شوند. اما این دسته از متقاضیان لازم نیست مجددا در سامانه جدید ثبت‌نام کنند و درخواست آنها اعمال می‌شود.

طرح جهش مسکن

همچنین قرار است دولت به متقاضیان طرح جهش مسکن، وام بدهد. اگرچه هنوز مبلغ این وام مشخص نیست. اما آنگونه که وزیر راه و نمایندگان مجلس گفته‌اند مبلغ وام بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان است.

اقساط ماهانه طرح جهش مسکن چقدر است؟

طبق اعلام مسئولان اقساط ماهانه وام طرح جهش مسکن، بین سه میلیون و ۷۵۰ هزار تا پنج میلیون تومان است. این وام ۲۰ ساله است. اما مشخص نیست کارمزد آن چقدر است. برخی می‌گویند کارمزد تسهیلات مسکن رئیسی ۱۸ درصد است اما برخی از نمایندگان از وام خرید مسکن با کارمزد زیر ۱۰ درصد خبر داده‌اند.

سامانه ثمن به آدرس «SAMAN.MRUD.IR» برای ثبت‌نام متقاضیان مسکن توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام شد. اما طبق گفته وزارت راه ممکن است ثبت‌نام به هفته بعد موکول شود. با این حال، طبق آخرین اعلام فعلا امروز زمان شروع ثبت نام در نظر گرفته شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «انتقاد به خلاء تسهیلات در بخش ساخت‌وساز» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

قیمت خانه در مناطق مرکزی شهر اصفهان که دسترسی به تمام امکانات آسان‌تر است نسبت به مناطق حاشیه شهر اختلاف چشمگیری دارد. خانه‌هایی که در همسایگی زاینده‌رود قرار دارند، از ارزش قابل‌توجهی برخوردارند.

راهنمای خرید خانه در اصفهان

جدا از مساحت خانه، عمر ساختمان و مصالحی که در ساختمان به‌ کار رفته، موارد دیگری نیز به عنوان راهنمای خرید خانه در اصفهان مورد نیاز است که «مجله ملکی دلتا» آن را شرح می دهد.

ازآنجایی‌که تأمین مسکن یکی از ارکان اساسی زندگی در هر شهر و البته اصفهان است و علاوه بر میل به زندگی در شهری زیبا با امکانات پیشرفته، خرید خانه یا هرگونه ملک در اصفهان می‌تواند به معنی حفظ ارزش سرمایه شما نیز باشد.

از این رو لازم است دانسته‌هایی از مناطق مختلف شهر اصفهان در دسترس باشد تا اگر در فکر خرید خانه در این شهر هستید بتوانید این شهر را بهتر بشناسید.

شهر اصفهان به ۱۵ منطقه شهرداری تقسیم شده که هرکدام خصوصیات منحصر به خود را دارد و قیمت خرید خانه در هرکدام از مناطق شهر اصفهان نیز متفاوت است که مطابق نیاز، توقعات، شرایط و بودجه خود می‌توانید به بررسی خانه‌های هر منطقه بپردازید.

بهترین گزینه ای که می تواند راهنمای خرید خانه در اصفهان برای شما باشد شناخت کامل از مناطق است. بخش بندی مناطق اصفهان به 6 تیپ مختلف می تواند شما را به بهترین خرید آپارتمان در اصفهان برساند.

6 تیپ متفاوت مناطق اصفهان برای خرید خانه

تیپ نخست شامل مناطق تاریخی یک و 3 بوده که در این مناطق می توان گفت که باوجود تغییرات زیادی که در شهر اصفهان و ازجمله در این منطقه رخ داده است، همچنان قوی‌ترین بافت سنتی اصفهان در بخش‌هایی از این منطقه تاریخی قرار گرفته است.

تیپ دو را  مناطق ۲، ۹ و ۱۱ اصفهان تشکیل می دهند اما به دلیل نداشتن اجازه برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و نبود مراکز خرید و تجاری و به‌طورکلی پایین بودن جذابیت‌های شهری، مناطقی مهاجر فرست به شمار می‌آیند.

هر سه منطقه روی‌هم‌رفته ۱۰ درصد از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند؛ اما ۱۷ درصد از مساحت شهر را در بر می‌گیرند.

تیپ سه به مناطق ۵ و ۶ تعلق دارد که تقریباً به‌جز چند محله (دنارت، ردان، همت‌آباد، تخت فولاد و فیزیدان) تمام محله‌های واقع در این منطقه جزء مناطق متوسط روبه بالا به شمار می‌آیند.

قیمت خانه و آپارتمان در بیشتر خیابان‌های منطقه ۵ به هم نزدیک بوده و بالاترین میانگین قیمت مسکن را در بین مناطق ۱۵ گانه اصفهان را دارد.

مناطق ۸ و ۱۲ در دسته تیپ چهار هستند و اگر به رشد جمعیت مناطق مختلف شهری اصفهان دقت شود بیشترین رشد جمعیت را منطقه 8 و بخشی از منطقه۱۲ داشته‌اند.

منطقه ۴ به تنهایی تیپ پنج را شامل شده که با تقریباً صد و سی هزار نفر جمعیت و ۱۷ محله رتبه هفتم پرجمعیت‌ترین منطقه است. هفت درصد از جمعیت شهر و تقریباً شش درصد از مساحت شهر را دارد.

منطقه حاشیه‌نشین غیربومی در دسته تیپ شش قرار دارند و که منطقه 14 اصفهان است. خیابان‌های مهم منطقه ۱۴ اصفهان خیابان عاشق اصفهانی، خیابان آیت‌الله غفاری (خیابان زینبیه) و بخش‌های شرقی خیابان استاد فلاطوری، خیابان استاد برازنده و خیابان گلستان می‌باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «معلمان مستاجر خانه دار می شوند!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

عرضه سیمان از سوی کارخانه‌ها به بورس کالا زیاد شده است. به نظر می‌رسد به دلیل افزایش هزینه‌های تمام شده، ساخت و ساز کاهش پیدا کرده و سیمان روی دست کارخانه‌ها مانده است. چرا با وجود اینکه قیمت‌ها ثابت شده مردم سیمان نمی‌خرند؟

ساخت و ساز مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بازار سیمان آرام شد و قیمت سیمان در یک ماه گذشته بدون تغییر ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم دیگر تمایلی به خرید سیمان ندارند و این مسئله در ساخت و ساز مسکن تاثیر گذاشته است.

هر پاکت سیمان ۲۴ هزار تومان

دبیر انجمن صنعت سیمان می‌گوید: هر پاکت سیمان در بورس کالا با قیمت ۲۴ هزار تومان فروخته می‌شود و هر تن سیمان ۴۸۰ هزار تومان است. همچنین سیمان فله‌ای هم با قیمت ۳۴۵ هزار تومان فروخته شده است.

عبدالرضا شیخان توضیح داد: عرضه سیمان هم در یک ماه گذشته به بورس کالا زیاد شده است. یعنی کارخانه‌ها هر هفته یک میلیون و ۲۳۰ هزارتن سیمان به بورس کالا عرضه می‌کنند اما با این حال تقاضا برای خرید سیمان کم شده است. بعضی اوقات نرخ سیمان‌ در بورس کالا ارزان‌تر از ۲۴ هزار تومان می‌شود اما با این حال خریداری وجود ندارد.

او بیان کرد: مردم سیمان نمی‌خرند چون قیمت‌ها ثابت شده و دپوی سیمان دیگر توجیه اقتصادی ندارد. حتی در برخی از استان‌ها و مناطق مختلف تهران به دلیل رقابت سنگین، سیمان با نرخ کمتری عرضه شده اما با این حال مشتری برای خرید وجود نداشته است.

همچنین برخی از انبوه‌سازان می‌گویند به دلیل افزایش هزینه‌ها تا حدودی ساخت و ساز مسکن متوقف شده است.

ساخت و ساز مسکن

مردم بر اساس نیاز روز سیمان می‌خرند

همچنین در چند ماه گذشته برخی از سازندگان به دلیل تعهداتی که به مردم داشتند از ترس کمبود سیمان مجبور بودند که تقاضای خود را برای خرید سیمان افزایش دهند.

حالا اما با عرضه برق به کارخانه‌ها دیگر ترسی برای کمبود سیمان ندارند و کالاهای خود را براساس نیاز روز می‌خرند. قیمت سیمان در بازار آزاد هم ثابت مانده است. در گذشته در ویترین مغازه‌ها سیمانی وجود نداشت و برخی سیمان را احتکار کرده بودند اما حالا در ویترین مغازه‌ها سیمان به تعداد متقاضیان موجود و کمبودی تاکنون گزارش نشده است.

پیش از این هر کیسه سیمان با قیمت ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شد. در یک ماه گذشته اما قیمت هر پاکت سیمان بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

در شهریور ماه عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان گفته بود: «حداکثر ارزش واقعی یک کیسه سیمان حدود ۴۰ هزار تومان است. به مردم توصیه می‌کنیم چنانچه قیمت یک کیسه سیمان بالای ۴۰ هزار تومان بود آن را نخرند!»

مطالعه بیشتر: مطلب «معلمان مستاجر خانه دار می شوند!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال خرید خانه در محله جلفا اصفهان هستید؛ با ما همراه باشید تا شما را با قیمت مسکن در این منطقه بیشتری آشنا کنیم.

خرید خانه در محله جلفا اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محله جلفا اصفهان یکی از محله های دیدنی و بسیار جذاب است که به دلیل امکانات مناسبی که دارد متقاضیان بسیاری برای خرید خانه در این محله متقاضی هستند.

محله جلفا و در محدوده‌ی مرکزی شهر اصفهان واقع شده است از همین دسترسی آن به امکانات رفاهی و دولتی بسیار مناسب است. اما باید بدانید که شما برای خرید خانه در جلفا اصفهان باید نقدینگی بالایی داشته باشید، چرا که قیمت ملک در این محله حتی با قیمت مسکن در برخی از محله های گران قیمت تهران نیز برابری می کند.

خرید خانه در محله جلفا اصفهان

میانگین قیمت مسکن در جلفا اصفهان بین 40 تا 60 میلیون تومان است؛ شما برای خرید یک آپارتمان 130 متری زیر 3 سال ساخت، در این محله باید نزدیک به 6 میلیارد و 500 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید.

در ادامه قیمت برخی از آپارتمان های واقع در محله جلفا را مشاهده می‌کنید، اما اگر به دنبال فایل های بیشتری هستید می توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه و ملک مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

خرید خانه در محله جلفا اصفهان

  • 97 متری، دو سال ساخت، دو خوابه، طبقه سوم، امکانات (انباری-پارکینگ-آسانسور)/ قیمت کل: 4 میلیارد و 100 میلیون تومان
  • 135 متری، سه خوابه، نوساز، طبقه، دوم، امکانات (انباری-پارکینگ-آسانسور)/ قیمت کل: 5 میلیارد و 400 میلیون تومان
  • 171 متری، 12 سال ساخت، سه خوابه، طبقه اول، امکانات (پارکینگ-آسانسور)/ قیمت کل: 7 میلیارد و 400 میلیون تومان
  • 235 متری، نوساز، سه خوابه، طبقه اول، امکانات (انباری-پارکینگ-آسانسور)/ قیمت کل: 13 میلیارد تومان
  • 300 متری، 30 سال ساخت، سه خوابه، طبقه اول، امکانات (انباری-پارکینگ-آسانسور)/ قیمت کل: 20 میلیارد تومان
  • 84 متری، 15 سال ساخت، دو خوابه، طبقه همکف، امکانات (پارکینگ-آسانسور)/ قیمت کل: 2 میلیارد و 900 میلیون تومان

مطالعه بیشتر: مطلب «ساخت و ساز در اصفهان از تهران پیش افتاد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

پایه مالیاتی که برای خانه‌های لوکس پیش بینی شده است می‌تواند به نفع اقتصاد مسکن باشد، اما نرخ‌های موجود آن دردی از بازار مسکن دوا نمی‌کند.

مالیات بر خانه های لوکس

به گزارش «مجله ملکی دلتا» مهرماه سال جاری پس از تعلل و کم‌کاری دولت گذشته، جزئیات آیین‌نامه مالیات بر خانه های لوکس که در قانون بودجه امسال نیز آمده است، به تصویب هیات دولت رسید.

واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان، مشمول مالیات بر خانه‌های گران قیمت می‌شوند؛ اما به نظر می‌رسد نرخ‌های وضع شده این مالیات تاثیر قابل توجهی نمی‌تواند نه بر بازار مسکن و نه در بخش درآمد‌های دولت بگذارد.

اگر مالکان خانه‌های لوکس تا پایان بهمن امسال مالیات متعلقه را پرداخت نکنند، سازمان امور مالیاتی می‌تواند رأسا اقدام به وصول آن کند. سازمان ثبت اسناد از انتقال سند و جابه‌جایی واحد‌های لوکس مشمول مالیات در صورت عدم پرداخت آن، ممانعت خواهد کرد.

نرخ‌ مالیات خانه های لوکس چقدر است؟

در حقیقت وصول مالیات بر خانه های لوکس در راستای بهبود شاخص ضریب جینی و کاهش فاصله طبقاتی و نابرابری میان بخش‌های ارزان و گرانقیمت کلانشهرهاست؛ بنابراین با توجه به فاصله قابل توجه قیمت مسکن در نقاط گرانقیمت پایتخت و دیگر کلانشهر‌ها با مناطق ارزان‌تر، می‌توان این شکاف را با نرخ‌های مالیاتی بازدارنده‌تری جبران کرد.

با آنکه این پایه مالیاتی می‌تواند به نفع اقتصاد مسکن باشد، اما نرخ‌های موجود از چند جهت دردی از بازار مسکن دوا نمی‌کند. با این حال نرخ‌های مالیاتی خانه های لوکس به شرح زیر است:

تا ۱۰ میلیارد تومان، نرخ صفر
۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تومان، یک‌دهم درصد
۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان، ۲دهم درصد
۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تومان، ۳دهم درصد
۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تومان، ۴دهم درصد
نسبت به مازاد بر ۶۰ میلیارد تومان، نیم درصد

پیشنهاد مطالعه: مطلب «انتقاد به خلاء تسهیلات در بخش ساخت‌وساز» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن از امروز به مدت حداقل یک ماه در ۳۱ استان کشور آغاز می‌شود.

مسکن مهر پردیس

18به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قانون جهش تولید مسکن ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ به تصویب مجلس و ۳ شهریور ۱۴۰۰ به تایید شورای نگهبان رسید و چندی پیش رئیس جمهور این قانون را برای اجرا به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

پس از برگزاری جلسات متعدد در خصوص طرح جهش تولید مسکن، ثبت‌نام متقاضیان مسکن در این طرح از امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در سامانه (ثمن) saman.mrud.ir آغاز می‌شود. حداقل یک ماه برای ثبت نام در سامانه در هر مرحله از طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده است تا همه افراد واجد شرایط بدون دغدغه و محدودیت زمانی ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

شرایط ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

ثبت نام در این طرح همانند گذشته با شروطی همراه است. تمام شرایط در طرح‌های قبلی را داراست که شروط اصلی برای متقاضیان به شرح ذیل است:

  • ۱-فرم ج سبز (عدم استفاده از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین و مسکن و تسهیلات)
  • ۲-نداشتن مالکیت خصوصی
  • ۳- تأهل و یا سرپرست خانوار بودن
  • ۴-داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن

در این طرح خانم‌ها با سن بالای ۳۵ سال مجرد به عنوان سرپرست در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند ثبت‌نام کند. هنوز برای آقایان مجرد سقف سنی در نظر گرفته نشده، ولی پیشنهاد شده حداقل سنی ۴۰ سال برای مردان مجرد نیز در نظر گرفته شود.

طی چهار سال، قرار است که ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن ساخته شود. برای تحقق ساخت این تعداد واحد در سال، اول ساخت تعداد بیشتری واحد آغاز می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «چطور برای مسکن ارزان ثبت‌نام کنیم؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

پارسال برای رشد اجاره‌بها «سقف» تعیین شد؛ اما به‌دلیل غفلت دولت از ریشه صعود اجاره‌بها و کوتاهی در به‌کارگیری ابزار اصلی مهار صعود میانگین اجاره‌بهای خانه در تهران و سایر شهرها به ترتیب تا ۶/ ۱برابر و ۳/ ۱برابر جهش کرد. امسال نیز با تداوم رشد تند هزینه اجاره‌نشینی، سیاست «ساخت مسکن اجاره‌ای» تدارک دیده شده است.

ساخت مسکن اجاره ای

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، ساخت مسکن اجاره‌ ای با توجه به پروسه ساخت، به معنای «انتقال زمان حل مشکل مستاجرها به سال ۱۴۰۲» است؛ ضمن آنکه موتور تورم اجاره با آن سیاست از کار نخواهد افتاد.

یک بررسی از ساده بازار مسکن کاملا مشخص می‌کند، معادل حداقل ۲برابر تیراژ مدنظر دولت برای ساخت مسکن اجاره‌ای، «آپارتمان بلااستفاده» و آماده عرضه برای اجاره وجود دارد که اگر «معافیت مالیاتی ملاکان» از طریق «اخذ مالیات سالانه بر ملک» پایان یابد، واحدها به فوریت روانه بازار می‌شود. این مالیات ترمز تورم مسکن را می‌کشد.

اعلام یک سیاست پیشنهادی جدید با هدف ساماندهی بازار اجاره خطر بروز خطای دوم در این بازار در شرایط بحرانی فعلی را به متولی مسکن گوشزد می‌کند.

ساخت مسکن اجاره ای

بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد، سیاست اختصاص سهمیه ساخت 150هزار واحدی مسکن‌های اجاره‌ای از مجموع برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال به تازگی به عنوان سیاست پیشنهادی در این بخش ارائه شده است که دیدگاه‌های کارشناسی خطر بروز خطای دوم در بازار اجاره، به فاصله نسبتا کوتاهی از شکست سیاست تعیین سقف افزایش اجاره‌بها، را مطرح می‌کند.

آن‌طور که اخیرا اعلام شده قرار است سهمیه‌ای معادل 150 هزار واحد مسکونی از پروسه ساخت یک میلیون مسکن در سال، به ساخت و عرضه واحدهای مسکونی استیجاری اختصاص یابد. اگرچه متولی مسکن با نیت ساماندهی بازار اجاره و کنترل اجاره‌بها، نوسان نرخ والتهاب در این بازار این پیشنهاد را در دست بررسی دارد اما کارشناسان می‌گویند سیاست عرضه به بازار اجاره در این قالب نیازمند پیش‌نیازها و اقدامات قبلی است. اقداماتی که قبل از اجرای این سیاست می‌تواند به فوریت منجر به افزایش عرضه به بازار و انتفاع مستاجران شود.

بازار اجاره مسکن از تابستان سال گذشته به دنبال سیاست تعیین سقف مجاز برای افزایش اجاره‌بها در کشور کلید خورد. سال گذشته، دولت با هدف حمایت از مستاجران به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر در برابر زیان‌های ناشی از شیوع کرونا، در ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام به تعیین ضوابطی برای بازار اجاره کرد. در این مصوبه سقف مجاز برای افزایش اجاره‌بها در کشور به طور متوسط 20 درصد (25 درصد برای تهران، 20 درصد برای مراکز استان‌ها وشهرهای بزرگ و 15 درصد برای سایر شهرها)، تعیین شد.

در حالی که از همان ابتدای تصویب این دستورالعمل و با وجود نیت مثبت سیاستگذار برای کنترل التهاب در بازار اجاره و حمایت از مستاجران از این مسیر، گروهی از کارشناسان این سیاست را برنامه‌ای ناکارآمد و محکوم به شکست اعلام کردند، آمارها نیز این موضوع را تایید می‌کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «وزیر راه: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا