املاک دلتا

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان ، فروش آپارتمان ، خرید خانه ، فروش خانه

املاک دلتا

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان ، فروش آپارتمان ، خرید خانه ، فروش خانه

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان در تهران , اجاره آپارتمان در تهران و خرید خانه در تهران و دیگر شهرستان ها با قیمت مناسب است اگر قصد فروش خانه یا رهن اجاره آپارتمان خود را بین املاک تهران و دیگر شهرها دارید از املاک دلتا تهران دیدن نمایید

۱۳۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ما در این گزارش اقدام به معرفی قیمت برخی از خانه‌ها در محله‌های منطقه 1 تهران کرده‌ایم که در ادامه به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

محله‌های منطقه 1

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قبل از اینکه قیمت برخی از محله‌های منطقه 1 تهران را به شما معرفی کنیم، بد نیست برای آشنایی بیشتر اقدام به معرفی این منطقه کنیم.

منطقه 1 شهرداری تهران در شمال پایتخت واقع شده است که هزینه زندگی و خرید مسکن در آن بسیار بالاست. این منطقه دارای 26 محله است که به دلیل آب و هوا و موقعیت مکانی مناسبی که دارد یکی از مناطق گران قیمت تهران محسوب می‌شود. از همین رو نقدینگی زیادی برای خرید خانه در این منطقه نیاز است.

محله‌های منطقه 1 تهران

اگر قصد سکونت در یکی محله‌های منطقه 1 تهران را دارید، بد نیست که بدانید بافت مسکونی این منطقه نوساز است. هر چند همچنان شما با گذر از محله‌های این منطقه شاهد خانه‌های قدیمی خواهید بود.

از محله‌های معروف این منطقه می‌توان به محله‌های معروف و مهمی همچون ولنجک، دربند، فرشته، تجریش، الهیه، زعفرانیه، کامرانیه، قیطریه، دارآباد، نیاوران، سوهانک، اندرزگو، جمشیدیه و … اشاره کرد.

برای مشاهده فایل‌های بیشتر می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید و در آنجا خانه مورد نظر خود را متناسب با بودجه خود پیدا کنید.

نام محله متراژ سن بنا قیمت هر متر قیمت کل
نیاوران 186 10 سال ساخت 80,000,000 14,880,000,000
اقدسیه 125 نوساز 64,800,000 8,100,000,000
نیاوران 126 8 سال ساخت 83,333,000 10,500,000,000
قیطریه/بلوار صبا 90 8 سال ساخت 81,667,000 7,350,000,000
قیطریه 180 20 سال ساخت 72,222,000 13,000,000,000
قیطریه 107 7 سال ساخت 65,421,000 7,000,000,000
اوین 128 2 سال ساخت 31,250,000 4,000,000,000
اوین 70 7 سال ساخت 92,857,000 6,500,000,000
درکه 114 11 سال ساخت 48,246,000 5,500,000,000
درکه 256 4 سال ساخت 52,830,000 14,000,000,000
درکه 75 10 سال ساخت 60,000,000 4,500,000,000
تجریش 59 9 سال ساخت 66,949,000 3,950,000,000
تجریش 95 نوساز 63,158,000 6,000,000,000
دزاشیب 95 5 سال ساخت 64,286,000 6,300,000,000
دزاشیب 186 5 سال ساخت 72,581,000 13,500,000,000
فرمانیه 80 10 سال ساخت 110,000,000 8,800,000,000
  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص وام ودیعه مسکن به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و خودسرپرست خبر داد و در ادامه به تشریح این موضوع پرداخت.

وام مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمود محمودزاده درباره وام ودیعه مسکن به زنان گفت: براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا همه خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال سن دارند، خودسرپرست هستند و با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته اولویت پرداخت وام اجاره را برای زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار قرار دادیم که تعریف آن با زنان مجرد فرق می‌کند، این مصوبه امسال هم به وقت خود باقی است.

شرط اعطای وام اجاره ودیعه

وی تصریح کرد: خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال سن دارند و خودسرپرست هستند به مفهوم اینکه با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.

محمودزاده گفت: به مردان سرپرست خانوار که به دلیل فوت همسر، طلاق و متارکه مجرد هستند نیز وام اجاره تعلق می‌گیرد. در واقع استثنایی برای زنان مجرد بالای ۳۵ سال در ثبت نام «مسکن ملی» و «وام ودیعه» وجود دارد. بر این اساس برای خانم‌های سرپرست خانوار یا خانم‌های خودسرپرست این استثنا وجود دارد که با ۳۵ سال سن بتوانند از تسهیلات ودیعه اجاره و همچنین از امکانات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنند.

وام ودیعه مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه ادامه‌ داد: نظام بانکی باید با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ باشد و طبق مصوبه ستاد به همه زنان مجرد بالای ۳۵ سال وام اجاره را پرداخت کند.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

نان‌چه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

نحوه بازپرداخت تسهیلات

برپایه این گزارش، تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در تهران با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود ۱۳ درصد به واجدان شرایط داده می‌شود که رقم اقساط آن ماهانه یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

همچنین تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان هشت کلان‌شهر کرج، قم، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، کرمانشاه و اهواز با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود که در این صورت مبلغ اقساط آن، یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود.

رقم اقساط تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به مستاجران سایر شهر‌ها که با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود، ۸۴۲ هزار و ۳۴۸ تومان برآورد می‌شود.

این دومین بار است که با هدف تنظیم‌گری بازار اجاره ثبت‌نام دریافت وام از مستاجران انجام می‌شود. نظام بانکی تا دی‌ماه پارسال وام اجاره را به متقاضیان واجد شرایط اعطا کرد. سال گذشته پس از ثبت‌نام ۹۲۰ هزار سرپرست خانوار، در نهایت این تسهیلات به حدود ۲۰۰ هزار خانواده داده شد که مجموع ارقام پرداختی نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان رسید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

یک تحلیلگر بازار مسکن معتقد است یکی از روش‌های مهم ایجاد تعادل در بازار مسکن، استفاده از اهرم مالیاتی است.

بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، حمید یاری تحلیلگر بازار مسکن با اشاره به تجربه سایر کشورها در هدایت عرضه‌کنندگان به ساخت مسکن مناسب با الگوی مصرف، گفت: یکی از روش های تشویق سازندگان به عرضه مسکن کم متراژ است.

وی در ادامه افزود: بدین صورت که آن‌دسته از انبوه‌سازان یا توسعه‌گرانی که اقدام به ساخت مسکن مطابق با الگوی تقاضا می‌کنند در وهله اول از پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع ماده ۵۹ قانون مالیات‌های مستقیم معاف هستند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، هم‌اکنون نقل و انتقالات املاک مسکونی شامل پرداخت مالیات به میزان ۵ درصد ارزش منطقه‌ای ملک فروخته شده می‌شود که اوایل سال گذشته مبلغی که سازندگان باید بابت این مالیات پرداخت می‌کردند، افزایش یافت. در این لایحه برای ایجاد انگیزه قوی در انبوه‌سازان و توسعه‌گران به منظور ساخت وعرضه واحدهای کم‌متراژ به بازار مسکن، همچنین تعیین شده است این گروه از سازندگان از مالیات موضوع ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم نیز معاف شوند.

بازار مسکن

وی عنوان کرد: بر اساس این ماده مالیاتی، کلیه ساخت‌وسازهای مسکونی در اولین نقل و انتقال خود مشمول پرداخت مالیاتی معادل ۱۵ تا ۲۵ درصد از عایدی حاصل از ساخت وساز با عنوان مالیات بر ساخت و فروش مسکن هستند. مطابق برآوردهای صورت گرفته این مالیات حدود ۳ تا ۵ درصد متوسط قیمت فروش مسکن است که از سال های گذشته سازندگان نسبت به آن اعتراض داشتند.

به گفته وی همچنین تاکید شده در صورتی که این گروه از سازندگان تمام یا بخشی از واحدهای ساخته شده خود را به بازار اجاره عرضه کنند نیز مشمول معافیت پرداخت مالیات بر اجاره هم خواهند شد و این معافیت شامل مالکان بعدی نیز می‌شود.

حرکت بازار مسکن به سمت مسکن کم متراژ

یاری عنوان کرد: به این ترتیب سه گروه معافیت مالیاتی برای سازندگان واحدهای مسکونی کم‌متراژ می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه قوی در انبوه‌سازان و توسعه‌گران برای ساخت واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ و مطابق با الگوی غالب تقاضا شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین مسائل بازار مسکن نبود تعادل میان عرضه و تقاضا است. از سوی دیگر نبود انگیزه میان سازندگان برای ساخت واحدهای مسکونی کوچک و میان متراژ تاثیرگذار بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد بر خلاف نیاز غالب متقاضیان به واحدهای مسکونی کوچک و میان متراژ ( کمتر ۸۰ مترمربع)، بخش مهمی از واحدهای مسکونی ساخته و عرضه شده به بازار مسکن واحدهای بزرگ متراژ (بزرگ تر از ۱۰۰ مترمربع) هستند.

وی گفت: اگرچه بخش زیادی از سازندگان نیز به دلیل ناهماهنگی قدرت خرید متقاضیان و بودجه موردنیاز برای خرید واحدهای مسکونی بزرگ متراژ در فروش این نوع واحدها با مشکل مواجه هستند. اما اغلب به دلیل شرایط نامناسب برای ساخت واحدهای کوچک متراژ از جمله ضوابط ساخت تعیین شده از سوی شهرداری، به ساخت واحدهای بزرگ متراژ تمایل بیشتری نشان می‌دهند موضوعی بر ناهماهنگی و عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن می‌افزاید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

مدیر معاملات آژانس املاک دلتا 5 عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش نرخ اجاره‌بها این است که عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد.

عرضه و تقاضا در بازار اجاره‌بها

کهنسال مدیر معاملات آژانس املاک دلتا 5 در گفتگو با «مجله ملکی دلتا» در خصوص چرایی افزایش اجاره‌بها عنوان کرد: بازار خرید و فروش ملک کاملا با بازار اجاره تضاد است. به این ترتیب که هر زمان بازار خرید و فروش ملک رونق بگیرد بازار اجاره کساد می‌شود. از سوی دیگر هر زمان که بازار خرید و فروش کساد باشد، بازار اجاره رونق دارد.

وی در ادامه افزود: در یکی دو سال اخیر به ویژه در سال 99، به دلیل اینکه بازار خرید و فروش ملک در رکود بود بازار اجاره رونق بیشتری داشت.

کهنسال خاطرنشان کرد: متأسفانه برای هر کالایی که تقاضا زیاد باشد، سبب افزایش قیمت می‌شود. از همین رو بسیاری از مالکان، زمانی که می‌بینند از چند آژانس مختلف مشتری زیادی دارند به طبع ترجیح می‌دهد خودش را قیمت را بالا ببرند. یا در خوش‌بینانه حالت تخفیفی به موجران نمی‌دهند.

عرضه و تقاضا در بازار اجاره‌بها

سقف اجاره‌بها رعایت نمی‌شود

او با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار اجاره‌بها با هم همخوانی ندارد، ابراز کرد: در راستای کاهش و کنترل قیمت اجاره‌بها دولت تصویب کرد که مالکان بیشتر از 25 درصد حق افزایش اجاره‌بها ندارند. اما با این حال بسیاری این سقف را رعایت نکردند.

این کارشناس بازار مسکن با تاکید بر اینکه بازار خصوصی نمی‌تواند دستوری کار کند، بیان کرد: تنها زمانی امکان پایین آوردن قیمت در بازار مسکن امکان‌پذیر است که عرضه و رقبا افزایش پیدا کنند.

کهنسال اظهار داشت: در حوزه ساخت و ساز تا حد زیادی مجوزهای گریبان گیر وجود دارد. از سمت دیگر تهیه مصالح با توجه به قیمت بالای مصالح ساختمانی، سخت شده است. بسیاری از سازنده‌ها که ما از قدیم می‌شناختم از این صنف بیرون رفته‌اند. همین موضوع باعث شده عرضه کم و به طبع تقاضا زیادتر شده است. این موضوع افزایش اجاره‌بها را در پی داشته است.

برای مشاهده قیمت اجاره و رهن به مجله ملکی دلتا سر بزنید و خانه مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

آینده بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رئیس اتحادیه املاک تهران درباره آینده بازار مسکن گفت: با ورود دولت جدید روند افزایشی قیمت مسکن متوقف می‌شود و با افزایش ساخت و ساز مسکن ارزان می‌شود.

بعد از اعلام نتایج سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری وضعیت بازارهای موازی مسکن همچون طلا، دلار و خودرو روند کاهشی گرفت. اما هنوز یخ بازار مسکن آب نشده است.

آینده بازار مسکن

رئیس اتحادیه املاک تهران با اعلام این خبر توضیح داد: با برنامه‌های دولت جدید طرح تولید مسکن اجرا می‌شود و با تولید مسکن روند افزایش قیمت‌ها متوقف و یخ بازار مسکن هم آب می‌شود.

او می‌گوید: مسکن دغدغه آقای رئیسی است و بارها بر حل آن تاکید کرده است. از همین رو می‌توانیم پیش بینی کنیم در شش ماه دوم سال با افت قیمت مسکن مواجه خواهیم شد.

مصطفی قلی خسروی تصریح کرد: بازار مسکن در آینده به نفع خریداران است. باید یک مهلت ۱۰۰ روزه به تیم جدید دولت داد. آنچه به نظر می‌رسد دولت رئیسی برنامه جدی در ساخت و ساز مسکن دارد.

رئیس اتحادیه املاک تهران در حالی به مردم وعده مسکن ارزان می‌دهد که برخی گفته این موضوع را تائید نمی‌کند. چندی پیش عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان از افزایش ۴۰ درصدی قیمت سیمان خبر داد.

همچنین حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن فروشان هم از روند صعودی قیمت آهن و میلگرد خبر داده و گفته بود: «صعود قیمت آهن به دلیل شایعه افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.»

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اعلام کرد: با کنترل کیفی بهتر می‌توانیم عمر مفید ساختمان‌ها را به ۵۰ سال برسانیم

عمر مفید ساختمان‌ها

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنوان کرد: ظرفیت مناسبی برای ساختمان‌سازی در کشور وجود دارد. در سال‌هایی که بازار مسکن رونق داشت حدود ۷۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی ساخته شد. اما با کاهش رونق بازار مسکن میزان ساخت واحدهای مسکونی توسط بخش خصوصی به ۴۰۰ هزار پروانه رسیده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت بخش ساختمان در رونق اقتصادی کشور و با توجه به اینکه بخش ساختمان ۳۰ درصد اقتصاد کشور را شامل می‌شود باید تلاش شود تا در جهت استانداردسازی و کیفی‌سازی اقدامات بیشتر و موثرتری انجام شود.

کیانپور بر ارتقای عمر مفید ساختمان‌ها تاکید و اعلام کرد: عمر مفید ساختمانی در کشور که حدود ۳۲ سال بود. در سال‌های گذشته به حدود ۲۶ سال رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که به رغم آنکه استانداردها توسعه پیدا کرده و دانش به روز است.

 عمر مفید ساختمان‌ها

او تاکید کرد: در موضوع استانداردسازی مصالح و روش‌های اجرا باید تلاش مضاعفی انجام شود. باید دانش و ظرفیت مهندسی که در کشور به وجود دارد را به سمتی هدایت کنیم تا ۶۰۰ هزار نفر مهندسی که عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستند و به عنوان پتانسیل‌های مهندسی کشور به شمار می‌روند بازآموزی آن‌ها و به‌روز کردن دانش آن‌ها با استفاده از ظرفیت‌هایی که در آزمایشگاه فنی خاک وجود دارد، مضاعف شود.

کیانپور بر ارتقای کیفی‌سازی ساختمان‌ها در کشور تاکید کرد. او افزود: با کنترل کیفی بهتر می‌توانیم عمر مفید ساختمان‌ها را به ۵۰ سال برسانیم. به این ترتیب موفق خواهیم شد، منابعی که آزاد می‌شود را به دیگر منابع تولید در کشور اختصاص دهیم. این کار کمک حائز اهمیتی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

یک مقام کارگری با تاکید بر پرداخت وام ارزان به کارگران از محل صندوق‌های حمایتی و خارج از بودجه کشور گفت: در حال حاضر واحدهایی داریم که خریدار ندارد و اگر داشته باشد به دلیل برخی دستورالعمل‌های عجیب و غریب، متقاضیان از خرید آن منصرف می‌شوند.

متقاضایان مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، هادی ساداتی با بیان اینکه نگاه به مقوله مسکن کارگران باید تغییر کند، اظهار کرد: امروز قشر کارگری به عنوان قشری آسیب پذیر تحت تاثیر بحران‌های اقتصادی و مالی در شرایط سخت امرار معاش می‌کند و به دلیل افزایش هزینه‌های مسکن و اجاره بها در سبد معیشت، نیازمند تامین مسکن ارزان قیمت است.

وی گفت: اگر کارگران با همین شرایط پیش بروند با توجه به اینکه قدرت پس انداز ندارند نمی‌توانند صاحبخانه شوند. لذا از مسئولان و دولتمردان انتظار داریم با تغییر نگاه به مقوله مسکن کارگری در جهت خانه‌دار شدن آنها اقدام کنند.

ساداتی ادامه داد: در حال حاضر واحدهایی داریم که متقاضیان مسکن ندارد و اگر طالب داشته باشد چنان قیمتی به آن بسته‌اند و برخی گزینش‌ها و دستورالعمل‌های عجیب و غریب برای متقاضیان وضع کرده‌اند که افراد از خرید منصرف می‌شوند لذا می خواهیم شرایط را برای افراد آسان کنند.

متقاضایان مسکن
مسکن کارگری به نتیجه نرسید

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تصریح کرد: انتظار داریم از محل صندوق‌های حمایتی با بودجه غیر شمول که در امور معیشتی کمک رسانی می‌کنند وام و تسهیلات برای کارگران تعریف کنند تا به هیچ بخشی آسیب وارد نشود و به لایحه بودجه تسری پیدا نکند و از بودجه کشور جدا باشد تا چنانچه به تصویب نرسید نگویند مسکن کارگری فشار مالی به بودجه وارد کرد.

وی با اشاره به عدم بهره‌مندی کارگران ساختمانی و آزاد از طرح مسکن کارگری گفت: دو سال قبل طرحی درباره مسکن کارگری آغاز شد که به نتیجه نرسید و به ما اعلام کردند که ثبت‌نام های اولیه را انجام بدهیم و افراد متقاضی را مشخص کنیم اما بعد دیدیم آنقدر گلوگاه برای ورود افراد گذاشته شده که امکان ورود کارگران ساختمانی به این طرح وجود ندارد.

این مقام کارگری افزود: طرح مسکن کارگری شامل کارگران ساختمانی و آزاد نمی شود و فقط برای گروه خاصی از کارگرانی است که در واحدهای صنفی یا صنعتی مشغول کار هستند و از بین آنها هم تعداد محدودی می توانند انتخاب شوند.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

ما در این گزارش برخی از خانه‌ های گران قیمت را به شما معرفی کرده‌ایم که برخی از آنها در حال حاضر متری 120 میلیون تومان در حال معامله است.

خانه های گزان قیمت

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طبق اعلام بانک مرکزی، در اردیبهشت امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۲۸ میلیون بوده، این در حالی است که در برخی از مناطق تهران تعدادی از واحدهای مسکونی با قیمت 80 تا 120 میلیون تومان در حال معامله است.

ما در این گزارش قیمت برخی از واحدهای مسکونی که متوسط قیمت در آن بالاتر از 80 میلیون تومان است را به شما معرفی خواهیم کرد. برای مثال در حال حاضر یک واحد مسکونی 125 متری نوساز در محله ونک، متری 120 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که خرید آن، حدود 15 میلیارد تومان آب می‌خورد.

خانه‌ های گران قیمت

یک واحد مسکونی 150 متری نیز با عمری بنای ساخت 40 سال در امیرآباد شمالی متری 80 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در محله آبشار یک واحد مسکونی 100 متری با عمر بنای 2 سال ساخت، در حال حاضر متری 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ماه‌هاست که بازار مسکن در رکود به سر می‌برد. از سوی دیگر کارشناسان مسکن می‌گویند که در حال حاضر خریداران و فروشندگان سرگردان هستند و فعلاً دست نگه داشته‌اند.

قیمت کل قیمت هر متر عمر بنا متراژ نام محله
8,100,000,000 90,000,000 3 سال ساخت 90 سعادت آباد
12,700,000,000 81,935,000 6 سال ساخت 155 آجودانیه
10,000,000,000 100,000,000 2 سال ساخت 100 آبشار
14,500,000,000 93,548,000 1 سال ساخت 155 میرداماد
11,100,000,000 100,000,000 7 سال ساخت 111 میرداماد
9,540,000,000 90,000,000 7 سال ساخت 106 فرشته
12,240,000,000 120,000,000 نوساز 102 ونک
15,000,000,000 120,000,000 نوساز 125 ونک
12,000,000,000 80,000,000 40 سال ساخت 150 امیرآباد
11,500,000,000 92,000,000 10 سال ساخت 125 پاسداران
11,000,000,000 91,667,000 2 سال ساخت 120 قیطریه
  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

این روزها یافتن آپارتمان و خانه‌ با رهن مناسب و اجاره ماهانه مناسب تبدیل به یکی از مصائب مستاجران پایتخت شده است.

خرید آپارتمان در جردن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، افزایش قیمت مسکن در 1.5 سال اخیر سبب شده تا مالکان برای آپارتمان و خانه‌های کوچک خود نیز اجاره‌های بسیار بالا و مبالغ عجیب، تعیین و مطالبه کنند.

با وجودی که در فصل جابجایی مستاجران قرار داریم، اما یافتن خانه‌ای که با درآمد مستاجران همخوانی داشته باشد، تبدیل به یک مرحله بسیار سخت در بازار مسکن شده است.

برای رهن و اجاره واحدهای تقریبا ارزان قیمت به بودجه‌ای بین 10 تا 100 میلیون تومان بابت رهن و همچنین توان مالی بین 1.7 میلیون تا 3 میلیون تومان بابت اجاره ماهانه نیاز دارید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد واحدهای ارزان قیمت در بازار مسکن دارای متراژهای بسیار کوچک تا متوسط هستند به طوری که حداقل متراژ در فایل‌های اجاره برابر با 27 متر بوده و حداکثر متراژ واحدهای استیجاری برابر با 68 متر است.

آپارتمان

در محدوده تهرانپارس شرقی می‌توان آپارتمان های به نسبت ارزانی را در شرق تهران یافت البته متراژ این واحدها و میزان و رهن آنها متفاوت است به طوری در تهرانپارس شرقی، خیابان زهدی می‌توان یک واحد 27 متری را با 20 میلیون و ماهانه 1.7 میلیون تومان رهن و اجاره کرد.

همچنین در این محدوده یک واحد 60 متری با 100 میلیون رهن و ماهانه 1.8 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

مالکان در جنت آباد مرکزی، پیروزی خیابان کریم شاهیان، تهرانپارس شرقی، سی متری نیروهوایی برای رهن واحدهای 60 تا 65 متری بودجه 100 میلیون تومان را در نظر گرفته‌اند.

حداقل میزان رهن نیز مربوط به یک آپارتمان 35 متری در بریانک خیابان حسام‌الدین است که مالک رهن 10 میلیون تومانی و اجاره 2 میلیون تومانی تعیین کرده است.

محدوده

متراژ

میزان رهن

میزان اجاره ماهانه

پرستار جنوبی

55متر

60 میلیون

3 میلیون

بریانک، حسام‌الدین

35متر

10 میلیون

2 میلیون

جنت آباد مرکزی

65متر

100 میلیون

3 میلیون

امیریه، قلمستان

48متر

40 میلیون

2 میلیون

استاد معین

46متر

60 میلیون

2.5 میلیون

پیروزی، کریم شاهیان

60متر

100 میلیون

3 میلیون

فلاح

58متر

40 میلیون

2.7 میلیون

علی آباد جنوبی

45متر

20 میلیون

3 میلیون

سی متری نیروهوایی

60متر

100 میلیون

3 میلیون

میرداماد

35متر

30 میلیون

2 میلیون

تهرانپارس شرقی

60متر

100 میلیون

1.8 میلیون

وحیدیه، بخت آزاد

34متر

20 میلیون

2.5 میلیون

شکوفه، درودیان

68متر

70 میلیون

2.4 میلیون

خلیج فارس

60متر

30 میلیون

2.2 میلیون

شهرک ولیعصر

54متر

25 میلیون

2.5 میلیون

تهرانپارس، زهدی

27متر

20 میلیون

1.7 میلیون

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی، رشد تولید و رونق بازار مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: افزایش عرضه منجر به ثبات قیمت مسکن می‌شود و انتظار داریم در نیمه دوم سال جاری آثار برنامه‌های منتخب مردم به شکل ثبات و حتی کاهش قیمت مسکن بروز پیدا کند.

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مصطفی‌قلی خسروی درباره پیش‌بینی واکنش بازار مسکن به انتخاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی، مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و اعلام کرده که از روز اول مساله مسکن را پیگیری می‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که منتخب مردم، درک صحیحی از تاثیر بخش مسکن بر معیشت مردم دارد. مسکن یک حوزه کلیدی و صنعت مادر است که دست کم ۱۸۴ شغل کلیدی را در بر می‌گیرد. یعنی اگر مسکن به رونق برسد اقتصاد کشور راه می‌افتد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه آشنایی کاملی با تفکر و برنامه‌های آیت‌الله رئیسی دارم گفت: ایشان هرکجا بوده سعی کرده آثار خوبی از خود به جا بگذارد. به طور مثال معمولا از بنده موضوع کد رهگیری را جویا می‌شد و دنبال می‌کرد. علتش این است که ذاتا به شفافیت در همه زمینه‌ها اعتقاد دارد.

ساخت مسکن

ساخت یک میلیون مسکن امکان‌پذیر است

خسروی با اشاره به برنامه رئیسی برای احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تاکید کرد: به طور قطع با برنامه‌ریزی، پشتیبانی مالی احداث یک میلیون واحد دور از دسترس نخواهد بود. من معتقدم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ نشانه‌های شکوفایی اقتصاد مسکن بروز خواهد کرد. البته حداقل باید ۱۰۰ روز به آقای رئیسی زمان بدهیم تا مقداری بر شرایط مسلط شود.

وی تاکید کرد: به دلیل آنکه نگرش آقای رئیسی به ساخت و ساز است بسیار خوشبین هستیم که با افزایش عرضه، قیمتها در بازار مسکن کنترل شود. پیش‌بینی بنده این است که در آینده متغیرهایی که منجر به کاهش قیمت مسکن می‌شود، بر متغیرهای افزایشی غلبه می‌کند. بدین ترتیب انتظار داریم قیمتها به ثبات برسد. همچنین از رکود فعلی خارج خواهیم شد.

خسروی همچنین درباره مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور مردم در صحنه با هر سلیقه و گرایشی، نقشه‌های بیگانگان و دشمنان برای کمرنگ کردن انتخابات را نقش بر آب کرد. بنابراین تبریک اصلی را باید به مردم بگوییم که در طول ۴۲ سال گذشته نشان دادند برای روزهای سخت آماده هستند. از امروز باید با یکدلی دست به دست هم بدهیم و کشور را بیش از پیش به سمت آبادانی و پیشرفت ببریم.

  • املاک دلتا