املاک دلتا

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان ، فروش آپارتمان ، خرید خانه ، فروش خانه

املاک دلتا

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان ، فروش آپارتمان ، خرید خانه ، فروش خانه

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان در تهران , اجاره آپارتمان در تهران و خرید خانه در تهران و دیگر شهرستان ها با قیمت مناسب است اگر قصد فروش خانه یا رهن اجاره آپارتمان خود را بین املاک تهران و دیگر شهرها دارید از املاک دلتا تهران دیدن نمایید

۱۲۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وزارت راه و شهرسازی ضمن هشدار در خصوص تبلیغات برخی سایت‌ها در فضای مجازی در خصوص پاسخگویی به شهروندان برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، اعلام کرد: هیچ مرجعی در خصوص پاسخگویی مورد تایید این وزارتخانه نیست و تمام عواقب متوجه تماس گیرنده خواهد بود.

سایت‌های جعلی سامانه املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا»این وزارت‌خانه درباره تبلیغات برخی سایت‌های جعلی سامانه املاک در فضای مجازی در خصوص ارائه مشاوره در خصوص ثبت نام در سامانه اسکان و املاک کشور، اعلام کرد: تماس با پیش شماره های ۹۰۹ مستلزم پرداخت هزینه های قابل توجه از طریق قبض تلفن خواهد بود و محتوای ارائه شده توسط پاسخگویان در این سامانه ها مورد تأیید این وزارتخانه نیست.

این اطلاعیه می افزاید: وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، ۲۴ ساعته به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد.

بر همین اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ و شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد. بنابراین مردم باید مراقب سایت‌های جعلی سامانه املاک باشند.

شهروندان تهرانی با گرفتن شماره ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: وزارتخانه پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان را به دولت داده اما به نظر من وام باید حداقل نصف قیمت تمام شده را پوشش دهد و به ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

افزایش وام مسکن ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» یاسر لک در گفت‌وگو اظهار کرد: افزایش وام مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان که وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد آن را به دولت داد ه خوب است اما کافی نیست. نظر ما این است که وام حداقل ۵۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحدهای اقدام ملی مسکن را پوشش دهد که اگر فرضا قیمت تمام شده ۳۵۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان شود وام ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن در تهرانسر گفت: ۱۰۰۰ واحد از این پروژه آغاز شده و از پیشرفت مناسبی برخورداراست. برای ۱۰۰۰ واحد باقی مانده هنوز فراخوان نگذاشته‌ایم. چند روز قبل طبق نظر کارشناسی، قیمت زمین و آورده را به‌روز کردیم و انشاءالله هفته‌های آینده مجوز فراخوان ۱۰۰۰ واحد را سازمان ملی زمین و مسکن می‌دهد و ما آگهی می‌کنیم.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: اخیرا با مسئولان شهرداری منطقه ۲۱ جلسه‌ای درخصوص تراکم و سطح اشغال و این قبیل موارد داشتیم که قرار شد تا یک ماه آینده دستور نقشه طرح اقدام ملی تهرانسر را صادر کنند. نظر ما این است که بارگذاری بیشتری داشته باشیم و برای ۶ بلوک باقی مانده دستور نقشه صادر کنند. شهرداری می‌گوید کمتر از ۱۰۰۰ واحد باشد ولی ما تلاش می کنیم به ۱۰۰۰ واحد برسانیم. درخصوص قیمت واحدهای تهرانسر هم با توجه به این پروژه مشارکتی است تابع نظر کارشناسان دادگستری هستیم.

معاون مسکن اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: در بحثهای تکنیکال مقداری بحث داشتیم. شهرداری باید برای هر بلوک کد نوسازی صادر می کرد. آنها می گفتند با همان سند کلی، پروانه صادر شود. ولی اعتقاد ما این بود که برای هر بلوک پروانه جدا بگیریم تا با سازندگان دچار مشکل نشویم.

لک درباره گلایه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم همکاری شهرداری‌ها در طرح اقدام ملی مسکن گفت: بعد از صحبتهای مهندس اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ تماسی با شهردار تهران داشتند که دکتر حناچی گفته بود اگر مشکلی هست آن را حل می‌کنیم. خوشبختانه در حال حاضر کارها مقداری روی روال قرار گرفته است.

به گفته لک، طبق دستورالعمل پروژه‌های مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن باید در اراضی مرغوب با قیمت زمین بالا مشارکت صورت گیرد. در زمینهای شهرهای اطراف تهران این فرمول قابل انجام نیست. مگر اینکه به شرایطی برسیم که متقاضی موثر در این مناطق نداشته باشیم و پروژه‌های عمومی را به طرحهای مشارکتی تبدیل کنیم.

وی در توضیح این مطلب افزود: به طور مثال در مناطقی که متقاضیان از پرداخت آورده امتناع می‌کنند و متقاضی موثر نداریم به جای توقف پروژه به سازندگان بگوییم تعداد مشخصی واحد را بسازند و بازاریابی و فروش با خودشان باشد. فعلا چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست؛ زیرا شاید با یک بازنگری در افزایش وام مسکن ملی به ۱۵۰ میلیون تومان تمایل برای واحدها افزایش پیدا کند.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

عضو هیئت مدیره بانک تخصصی بخش مسکن گفت: مجموع مبلغ واریز شده به حساب بانک برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از آورده متقاضیان، ۷ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان است.

حساب مسکن ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» محمدحسن علمداری درباره تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: تعداد افتتاح حساب ۲۲۴ هزار و ۸۳۰ نفر است. میزان واریز وجوه در حساب بالغ ۷ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان است که از این میزان یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافته و مابقی نیز در حساب بانک است و به تدریج با پیشرفت فیزیکی و آغاز احداث به پروژه‌ها تخصیص خواهد یافت.

علمداری ادامه داد: ۶۵۷ پروژه معادل ۵۴ هزار و ۴۰۹ واحد به بانک معرفی شده است. همچنین، تسهیلات ساخت ۱۸۳ پروژه معادل ۹ هزار و ۶۳۲ واحد پرداخت شده و ۴۶ پروژه معادل ۳ هزار و ۹۱۲ واحد در دفترخانه آماده انعقاد قرارداد است و مابقی نیز در دست اقدام و انجام است.

گفتنی است علمداری در اواخر سال گذشته، رقم واریزی آورده‌های متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به بانک عامل این بخش را تا اول بهمن ۱۳۹۹، ۵.۶ هزار میلیارد تومان و تعداد حساب‌های افتتاح شده را ۱۹۲ هزار و ۳۸۷ فقره حساب عنوان کرده بود.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

در حالی مسئولان یک بار دیگر وعده تکمیل مسکن مهر تا پایان دولت را داده‌اند که ۶۱ هزار واحد از این پروژه هنوز به متقاضیان تحویل نشده و بعید به نظر می‌رسد متقاضیان تا ۱۲ مرداد خانه‌های خود را تحویل بگیرند.

متقاضیان مسکن مهر

به گزارش «مجله ملکی دلتا» جدیدترین آماری که از مسکن مهر ارایه شده حاکی از آن است که ۶۱ هزار واحد از پروژه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مسکن مهر که از سال ۱۳۸۶ کلنگ آن زده شد هنوز تحویل متقاضیان مسکن مهر نشده است. از تعداد باقیمانده ۲۶ هزار واحد بلامعارض در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر و ۳۵ هزار در شهرهای جدید قرار دارد. این در حالی است که تا پایان کار دولت در ۱۲ مردادماه تنها ۷۷ روز باقی مانده است.

آنطور که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اعلام کرده در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر از مجموع یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و ۸۸ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و تنها ۲۶ هزار واحد بلامعارض باقی مانده است.

احمد اصغری مهرآبادی قول داده واحدهای باقیمانده تا پایان کار دولت دوازدهم به اتمام برسد؛ وعده‌ای که البته او از سال ۱۳۹۵ همواره اعلام کرده است. اما نبود خدمات و انشعابات ناشی از عدم همکاری دستگاههای خدمات رسان، مانع از تحقق وعده‌های مسئولان شد. به هر حال مهرآبادی اخیرا یک بار دیگر گفته است که واحدها عموما در مراحل پایانی کار هستند و تنها مواردی مثل نازک‌کاری و محوطه سازی آنها باقی مانده که این موارد هم تا پایان کار دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید.

از طرف دیگر بخش عمده ۳۵ هزار واحد تکمیل نشده مسکن مهر در شهرهای جدید مربوط به سه شهر پرند، پردیس و هشتگرد است. قرار بود اردیبهشت امسال در پردیس ۱۰ هزار واحد افتتاح شود که خبری از این موضوع نیست. در پرند و هشتگرد هم خبری مبنی بر افتتاح قریب‌الوقوع شنیده نمی‌شود. در هشتگرد برخی  متقاضیان از افزایش ۱۵ میلیون تومانی سهم آورده خبر می‌دهند. البته مسعود حق‌لطفی ـ مدیرعامل عمران هشتگرد ـ حدود یک ماه قبل گفته بود که در برخی از طرحها حدود نیمی از متقاضیان هزینه‌های خود را پرداخت نکرده‌اند.

در پرند هم که از ۹۰ هزار واحد تعداد ۱۰ هزار واحد نیمه کاره است که مهرآبادی قول داده بود تا پایان بهمن سال گذشته به اتمام برسد. اما بسیاری از متقاضیان می‌گویند که هنوز خانه های خود را تحویل نگرفته‌اند.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

یکی از محله‌های شرق تهران نیرو هوایی است که در منطقه ۱۳ شهرداری تهران قرار گرفته و به دلیل مجاورت با پادگان نیروی هوایی چنین نامی برای آن انتخاب شده است.

خرید آپارتمان یک تا 10 ساله در نیرو هوایی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برای خرید آپارتمان یک تا 10 ساله در نیرو هوایی حداقل باید متری 23 میلیون تومان هزینه کرد. جدول زیر می­تواند اطلاعات مفیدی در خصوص قیمت و امکاناتی که برخی از این آپارتمان­ها دارند در اختیارتان قرار دهند.

محله نیروی هوایی بافتی شطرنجی، منظم، مدرن دارد که به تازگی و در چند سال اخیر بازسازی شده است. بنابراین در حال حاضر خانه‌هایی با بافت قدیمی کمتر از قبل به چشم می‌خورد.

 

متراژ تعداد اتاق 1سن بنا قیمت هر متر مربع امکانات
54 1 6 27,700,00 طبقه دوم، پارکینگ، انباری
50 1 9 23,000,000 طبقه چهارم، انباری
78 2 8 25,600,000 طبقه دوم، انباری،
83 2 2 26,000,000 طبقه اول، انباری، آسانسور
88 2 9 26,000,000 طبقه دوم، انباری، آسانسور
61 2 10 29,500,000 طبقه دوم، پارکینگ
100 2 10 31,000,000 طبقه دوم، پارکینگ، انباری، آسانسور
135 2 1 34,000,000 طبقه چهارم، پارکینگ، انباری، آسانسور
64 2 3 34,370,000 طبقه چهارم، انباری، آسانسور
87 2 9 36,780,000 طبقه سوم، پارکینگ، آسانسور
108 2 1 37,000,000 طبقه دوم، فول امکانات
128 3 5 42,730,000 طبقه پنجم پارکینگ، انباری، آسانسور
163 3 5 45,000,000 طبقه چهارم، پارکینگ، انباری، آسانسور
175 3 1 55,420,000 طبقه سوم، فول امکانات

 

*قیمت‌ها براساس فایل‌های موجود در آژانس‌ دلتا که مالکان آن را تعیین کرده‌اند است و به طور مطلق بیانگر قیمت‌ مسکن در محله‌های مذکور نیست.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سود سازندگان در طرح مسکن مهر ناچیز است، گفت: مالیات واحدهای طرح مذکور از آورده متقاضیان کسر می‌شود.

مالیات مسکن مهر

به گزارش «مجله ملکی دلتا» محمود محمودزاده درباره مالیات مسکن مهر، اظهار کرد: ‌پروژه‌های مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف نیست، عدد دریافت شده برای مالیات در این طرح ثابت است.

وی ادامه داد: در سنوات اخیر با ابطال روی یک مصوبه، یک سری از پروژه‌هایی که دیرتر شروع شده یا ساخت و تکمیل آنها طولانی شده مشمول پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان این‌که در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم که اگر بتوانیم آنرا حل کنیم، تصریح کرد: سازندگان مسکن مهر مالیات را نمی‌پردازند و متقاضیان باید آنرا پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در مسکن مهر و مسکن‌های حمایتی سرمایه‌گذار نداریم، اضافه کرد: این مالیات، مالیات سرمایه‌گذاری است. به‌عبارت دیگر یک سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، سودی کسب می‌شود و باید بخشی از آن به‌عنوان مالیات پرداخت شود.

محمودزاده گفت: سازندگان در مسکن حمایتی صرفا سازنده هستند، یعنی برای کسی مسکن را می‌سازند که از همان اول آورده را تامین می‌کند و با قیمت تمام شده و یک سود خیلی مشخص و ناچیزی است. سود پیمانکاری و آن شرایطی که بخواهند بر اساس آن مالیات پرداخت کنند نبوده است. به همین دلیل قبلا و الان دیدگاه آن است که مالیات مسکن مهر باید به حداقل برسد.

وی افزود: هر چه عدد مالیات افزایش یابد به‌طور مستقیم به عدد تمام شده اضافه می‌شود و متقاضی نهایی متحمل این هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به مطالبه مبالغ ۲ تا ۱۰ میلیون تومانی برخی سازندگان پروژه‌های مسکن مهر از متقاضیان تحت عنوان مالیات، افزود: «چند سال پیش بر اساس یک نظریه یا شکایت دیوان عدالت اداری محدودیت نرخ مالیات -برای واحدهای مسکن مهر- را که حدود ۹۰ درصد از پروژه‌های این طرح از آن منتفع شده‌اند، تمام شده و رفته است. باقیمانده واحدها دچار مشکلی شده و با ابطال مصوبه اینها را دچار مسئله کرده است.»

محمودزاده بیان کرد: البته یک دیدگاهی وجود دارد و مطابق استعلام از دیوان عدالت اداری این مصوبه عطف به ماسبق نمی‌شود. کسانیکه از آنها مالیات مطالبه شده واحدهای آن تمام قبل از این بخشنامه شروع شده و ما معتقدیم که مشمول ابطال بخشنامه نمی‌شوند، باید با همان شرایط قبلی -مالیات آنها- محاسبه شود و به حساب‌های سازمان امور مالیاتی واریز خواهد شد.

برخی سازندگان مسکن مهر در شهرهای جدید اطراف تهران شرط تحویل واحدهای این طرح را پرداخت ارقامی از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان تحت عنوان مالیات توسط متقاضیان اعلام می‌کنند. مساله‌ای که چند وقتی است با اعتراض مالکان مسکن مهر روبه‌رو شده است.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

اَمیرآباد یکی از محله‌های مرکزی پایتخت محسوب می‎‌شود که در تقسیم بندی شهرداری در منطقه ۶ قرار گرفته است.

خرید آپارتمان تا سن بنای 10 سال در امیرآباد

به گزارش مجله ملکی دلتا اگر شرایط خرید آپارتمان تا سن بنای 10 سال در امیرآباد را دارید. با مطالعه جدول زیر می‌توانید از حدود قیمت ملک در این محله مطلع شوید.

خیابان امیرآباد در واقع یکی از خیابان های اصلی و بزرگ شهر تهران است که نام خیابان اصلی آن کارگرشمالی می‌باشد.

متراژ تعداد اتاق سن بنا قیمت هر متر مربع امکانات
87 2 2 55,172,000 طبقه اول، پارکینک، انباری، آسانسور
170 3 9 41,176,000 طبقه چهارم، فول امکانات
100 2 نوساز 60,000,000 طبقه سوم، فول امکانات
121 3 5 56,198,000 طبقه اول، پارکینک، انباری، آسانسور
76 2 10 53,947,000 طبقه چهارم، فول امکانات
51 1 1 60,784,000 طبقه چهارم، پارکینگ، انباری، آسانسور
98 2 6 51,000,000 طبقه چهارم پارکینگ، انباری، آسانسور
92 2 نوساز 60,000,000 طبقه اول، پارکینگ، انباری آسانسور
117 2 1 60,000,000 طبقه سوم، ، انباری، ارکینگ، آسانسور
137 3 نوساز 58,394,000 طبقه پنجم، پارکینگ، انباری، آسانسور
147 3 نوساز 74,830,000 طبقه دوم، فول امکانات
185 3 نوساز 67,568,000 طبقه سوم، فول امکانات
190 3 نوساز 68,421,000 طبقه دوم، پارکینگ، انباری، آسانسور
112 2 2 62,500,000 طبقه اول، فول امکانات
112 2 نوساز 54,000,000 طبقه پنجم فول امکانات
112 2 نوساز 54,000,000 طبقه پنجم، پارکینگ، انباری، آسانسور
97 2 نوساز 53,608,000 طبقه اول، پارکینگ، انباری، آسانسور
101 2 نوساز 60,000,000 طبقه همکف، ، انباری، ارکینگ، آسانسور

 

*قیمت‌ها براساس فایل‌های موجود در آژانس‌ دلتا که مالکان آن را تعیین کرده‌اند است و به طور مطلق بیانگر قیمت‌ مسکن در محله‌های مذکور نیست.

اگر قصد خرید آپارتمان در امیرآباد را دارید می­‌توانید به سایت دلتا مراجعه کرده و از مشاوران این منطقه اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که دولت در خصوص گرانی مسکن آدرس اشتباه می‌دهد، گفت: در این شرایط حق‌الزحمه مشاوران املاک را نصف کردند.

تورم بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، اقدام قابل توجهی برای بخش مسکن انجام نشد و از سال 1392 تا 1400 تورم بازار مسکن شهر تهران بیش از 550 درصد شده است.

وی با بیان این‌که در این دوره برنامه‌ مشخصی برای ساخت‌وساز وجود نداشت، افزود: از سوی دیگر دولت با کاهش نرخ کمیسیون مشاوران املاک، بازار مسکن را دچار اختلال کرد.

وی یادآور شد: از جمله کارهایی که منجر به تضعیف بازار مسکن شد تصمیم معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر کاهش نرخ حق‌الزحمه مشاوران املاک بود. این کار انگیزه فعالیت را از این صنف گرفت. مشاوران املاک به عنوان دلالت کننده نقش مهمی در کاهش قیمت مسکن دارند و هر نوع فشار به این صنف اثراتش را به شکل رشد قیمت مسکن نشان می‌دهد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه متاسفانه آدرس اشتباه درخصوص مقصر گرانی بازار مسکن دادند، تاکید کرد: دولت ابتدا ادامه طرح مسکن مهر را متوقف و مسکن اجتماعی را مطرح کرد اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشد. مسکن ملی هم دیر به اجرا رسید. اما علت اصلی گرانی‌ها در بازار مسکن به تلاطمات اقتصاد کلان و افزایش نرخ ارز مربوط می شود، بعد دلار 4200 تومانی را ایجاد کردند که به تولید رانت منجر شد.

قلی‌خسروی اضافه کرد:‌ پس از افزایش قیمت همه کالاها از جمله مسکن و به این دلیل که توانایی کنترل بازارها را نداشتند به کارهای نمایشی روی آورده شد. به‌عنوان مثال به دستور آقای جهانگیری نرخ کمیسیون دفاتر املاک از نیم درصد به 25 صدم درصد کاهش یافت که به نوعی رفع تکلیف بود و به نظرم می‌خواستند نشان دهند دفاتر املاک مقصر گرانی هستند اما مردم بهتر از هرکسی علت گرانی مسکن را می‌دانند.

وی بیان کرد:‌در این شرایط برخی مسئولان دولت فعلی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده‌اند. سوال این است که اگر برنامه خوبی دارند چرا در هشت سال فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم ارایه ندادند؟

وی با اشاره به وظیفه دولت درخصوص خانه‌دار کردن اقشار جامعه با توجه به اصل 31 قانون اساسی گفت: دولتها موظفند به این اصل مهم و به‌خصوص تامین مسکن اقشار پایین توجه کنند. اما وقتی شما با تورم 50 درصد مواجه هستید چطور می‌خواهید بازار مسکن را کنترل کنید؟ مگر اینکه مجبور شوید طرح‌هایی مثل مسکن اجتماعی یا اقدام ملی را روی میز بگذارید که اولی از حد شعار فراتر نرفت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره راهکار کنترل بازار مسکن گفت: دولت باید بخش خصوصی واقعی را به کار بگیرد. هم‌اکنون اقتصاد کشور کاملا دولتی است؛ در حالی که با توجه به کارنامه مسکن مهر، عدم توانایی دولتها در ساخت و ساز به اثبات رسیده است. البته معتقدم مسکن مهر طرح بدی نبود و در زمان خودش مقداری بازار مسکن را کنترل کرد اما این پروژه بد اجرا شد.

خسروی با بیان اینکه بخش مسکن با 184 شغل کلیدی در ارتباط است افزود: رونق بازار مسکن به معنای گردش اقتصادی و ایجاد اشتغال است. به همین دلیل مسکن به عنوان یکی از راههای اصلی تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مطرح می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره پیش‌بینی بازار مسکن در سال جاری گفت: اگر مراکز آماری، اطلاعات اشتباه ارایه ندهند سال 1400 مقطع ثبات و کاهش قیمت مسکن خواهد بود. در ماههای گذشته هم قیمتها تا 20 درصد کاهش یافت اما برخی دستگاه‌های دولتی به دلیل در اختیار داشتن تعداد انبوهی از واحد مسکونی، اعلام می‌کردند قیمتها افزایش یافته است. به هر حال بسیار امیدواریم   بعد از انتخابات ریاست جمهوری قیمت مسکن به ثبات برسد و کاهش یابد.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

یک کارشناس بازار مسکن گفت: تلاطمات اقتصادی زمینه را برای جهش بازار مسکن، پولدارتر شدن مالکان و فاصله طبقاتی فراهم می‌کند؛ اگر هم فرضا قیمت خانه مقداری پایین بیاید تاثیری در توان متقاضیان واقعی ندارد.

شکل‌گیری فاصله طبقاتی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» محمد عدالت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی دهه‌های اخیر بسیاری افراد از طریق رانتهای مستقیم و غیرمستقیم بخش زمین و مسکن به سرمایه‌های هنگفت دست یافته‌اند. از همین رو بازار مسکن به مکانی بکر برای شکل‌گیری فاصله طبقاتی تبدیل شد. دهه ۶۰ طبق قانون زمین شهری زمین‌ها به سه قسمت دایر، موات و مسبوق به احیا تقسیم شدند. زمین‌های مسبوق به احیا از چنگ دولت خارج و اغلب به دست زمین‌خواران افتاد. بعد زمین‌ها به شهرها متصل شدند و مالکان سند دریافت کردند. زیرساخت‌های شهری مثل آب و برق و تلفن هم به این زمین‌ها ارزش بیشتری داد و بدین ترتیب رانت غیرمستقیمی در اختیار متصرفان قرار گرفت که خروجی آن به دور شدن متقاضیان واقعی و پولدار شدن مالکان انجامید.

وی افزود: همواره بیان می شود که دیگر نمی‌توان برای زمین‌هایی که از دست دولت خارج شده چاره‌اندیشی کرد. اما به اعتقاد من می‌شود با وضع مالیات، دست کم بخشی از ارزش افزوده این زمینها را از ثروتمندان دریافت و منابع آن را برای ساخت مسکن دهکهای پایین اختصاص داد.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه نوسانات قیمت مسکن به نفع سوداگران تمام می‌شود گفت: بازار مسکن به عاملی برای اختلاف طبقاتی تبدیل شده است. وقتی نرخ ارز بالا می‌رود، قیمت طلا و مسکن هم افزایش می‌یابد و صاحب خانه‌ها نه تنها ضرر نمی‌کنند بلکه سرمایه‌شان افزایش می‌یابد. دولت باید بدون توجه به نوسانات بازار مسکن، برای خانه‌دار کردن اقشار پایین چاره‌ای بیندیشد. طرحهایی مثل اقدام ملی، طرح جهش مسکن یا مسکن استجاری خوب است به شرطی که گرفتار ویژه‌خواری نشود و به متقاضیان واقعی تعلق بگیرد. همین عوامل زمینه ساز شکل‌گیری فاصله طبقاتی در کشور می‌شود.

عدالت‌خواه خاطرنشان کرد: طبق اصل ۳۱ قانون اساسی، دولت موظف است شرایط تامین مسکن تمامی اقشار جامعه را فراهم کند. مردم با توجه به درآمدهایشان باید بتوانند بعد از یک مدتی که کار می‌کنند صاحب مسکن شوند. اما متاسفانه به قدری این حوزه درگیر سوداگری شده که خرید خانه برای نیازمندان به یک آرزوی طولانی و دست نیافتنی تبدیل شده است.

وی مهمترین عامل در افزایش قیمت مسکن در کلانشهرها را نرخ زمین دانست و گفت: قطعا می‌توان با راهکارهایی قیمت مسکن و اجاره در کلانشهرها را پایین آورد. مسکن استیجاری که هم‌اکنون در مجلس دنبال می‌شود به شرط اجرای صحیح قابلیت کنترل بازار اجاره را خواهد داشت.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به طرح مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها که قرار است به بازار اجاره اختصاص پیدا کند یادآور شد: در گذشته هم این طرح دنبال شد ولی چون زمینهای کافی در اختیار دولت نبود به خوبی پیش نرفت. از طرف دیگر مقداری اسیر ویژه‌خواری و واگذاری به اطرافیان و دوستان شد. بنابراین در این‌گونه طرحها باید نظام توزیع کاملا شفاف باشد.

عدالت‌خواه درباره آینده بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ گفت: اقتصاد کشور ما با مشکلات متعددی مواجه شده که سرنخ آن به تحریمها می‌رسد. اگر تحریمها برداشته شود مقداری آرامش به بازارها برمی‌گردد و فعالیتهای مولد رونق می گیرد. در آن صورت انتظار داریم قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰به ثبات برسد.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با وجود سهیمه زیاد، ثبت نام جدیدی در مسکن ملی استان تهران نداریم.

ثبت نام مجدد برای مسکن ملی در استان تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا» یاسر لک  معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه طرح مسکن ملی از دو طریق ثبت نام عمومی و تفاهم‌نامه با تعاونی‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی دنبال می‌شود،گفت: عمده تفاهم‌نامه‌های استان تهران در شهرهای جدید صورت گرفته است. با وجود شرایط فعلی ثبت نام مجدد برای مسکن ملی در استان تهران  نخواهیم داشت.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه از ابتدای نام‌نویسی طرح مسکن ملی، شهرهایی از جمله آبسرد، کیلان یا فیروزکوه در برنامه قرار داشتند که به دلایلی امکان اجرای پروژه مسکن ملی در آنجا فراهم نشد، افزود: هنگامی که ثبت نام صورت گرفت بسیاری از افراد شرایط قانون ساماندهی شامل تاهل، سرپرست خانوار، سبز بودن فرم «ج» و به خصوص سابقه پنج سال سکونت را نداشتند، به طور مثال در نصیرشهر ۵۳ هزار نفر ثبت نام کردند ولی هنگامی که بررسی کردیم فقط ۴۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

لک یاد آور شد: بسیاری از افرادی که نام نویسی کردند، ساکن تهران بودند که طبیعتا این افراد رد شدند؛ زیرا فقط کسانی می‌توانند برای نصیرشهر تقاضا بدهند که در شهرهای اطراف آنجا مثل رباط کریم سکونت داشته باشند.

او افزود: با حذف این تعداد از متقاضیان بنابراین سعی کرده‌ایم این تعداد از واجدان شرایط را در سایر شهرهای اطراف از جمله دماوند و پاکدشت جایگزین کنیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه فردی که ساکن ورامین است، نمی‌تواند برای مسکن ملی نصیرشهر ثبت نام کند، گفت: اگر این گونه باشد به احتمال زیاد، فرد قصد سرمایه‌گذاری و فروش واحد را دارد که با برنامه اقدام ملی در تناقض است؛ بنابراین با توجه به این شرایط بسیاری افراد که حتی فرم «ج» سبز داشتند به دلیل اشتباه در انتخاب شهر، کنار گذاشته شدند و به آنها مهلت جابه‌جایی داده شد. با این وجود شرایط برای ثبت نام مجدد برای مسکن ملی در استان تهران مهیا نیست.

لک  با اشاره به حذف شهرهایی مثل آبسرد و کیلان از مسکن ملی گفت: در آبسرد ۵۰۰ واحد اقدام ملی در نظر گرفته شد اما  در نهایت ۱۱ نفر واجد شرایط شدند.

او با بیان اینکه  در کیلان نیز تعداد بسیار اندکی شرایط لازم را داشتند، گفت:  برای فیروزکوه ۱۰۰۰ واحد تعیین کردیم ولی استقبال چندانی نشد و فقط ۱۰ نفر پای کار بودند؛  بنابراین تعدادی از متقاضیان سه شهر را به دماوند معرفی کردیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با بیان اینکه ثبت نام مسکن ملی دیگر در استان تهران نداریم، افزود: متقاضیان و واجدان شرایط که در قالب تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده بودند، به این واحدها معرفی خواهند شد.

  • املاک دلتا