املاک دلتا

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان ، فروش آپارتمان ، خرید خانه ، فروش خانه

املاک دلتا

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان ، فروش آپارتمان ، خرید خانه ، فروش خانه

املاک دلتا مرجع خرید آپارتمان در تهران , اجاره آپارتمان در تهران و خرید خانه در تهران و دیگر شهرستان ها با قیمت مناسب است اگر قصد فروش خانه یا رهن اجاره آپارتمان خود را بین املاک تهران و دیگر شهرها دارید از املاک دلتا تهران دیدن نمایید

۱۲۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نرخ سود در بازار بین بانکی رکوردزنی 8 ماهه خود را تداوم بخشیده و به بالاترین سطح خود در این مدت رسید.

سود وام مسکن در آبان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در هفته سوم آبان 1400نرخ سود بین بانکی به بالاترین میزان خود در سال 1400 رسیده و رکوردزنی خود را در هفته‌های اخیر تداوم بخشید. نرخ سود وام مسکن در آبان 1400 برابر با 20.7 درصد ثبت شده است.

بررسی هفتگی نرخ‌های سود در بازارهای مالی نشان از تداوم وضعیت سکوت در یک بازار و روند صعودی نرخ های سود در سایر بازارهای مالی داشته است.

اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن (تسه) اوراقی هستند که با خرید آن می‌توان بدون ایستادن در صف از بانک مسکن وام دریافت کرد.

هر کدام از این اوراق 500 هزار تومان اعتبار دارد. از آنجا که سقف خرید وام مسکن برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین 240 میلیون تومان است بنابراین مجردین نهایتا باید 280 ورق و متاهلین 480 ورق تهیه کنند.

رفتار نرخ سود در بازار مسکن نمایان کننده هزینه این وام برای متقاضیان است. در همین خصوص در حالیکه چهارشنبه 12 آبان ماه نرخ سود وام مسکن برابر با 21.55 درصد بود در پایان هفته اخیر به سطح 22 درصد رسیده و رکورد یک ماهه خود را شکست.

درهمین خصوص نرخ سود معاملات در بازار باز در هفته گذشته با 0.3 واحد درصد افزایش به 19.7 درصد رسید. این میزان بالاترین حد نرخ سود بین بانکی در پاییز سال جاری بوده است.

بازار دیگری که در آن بانک مرکزی به دادو ستد با بانکهای دارای کسری می‌پردازد بازار شبانه یا بازار بین بانکی است.

در این بازار وام‌ها با سررسیدی کوتاه‌مدت و نرخ سودی مشخص دادوستد می‌شود. دلالان این نرخ بین 14 درصد و 22 درصد حرکت می‌کند کف و سقف این نرخ در اختیار بانک مرکزی است. در همین رابطه اعتبارات قاعده‌مند هر هفته با نرخی معادل با 22 درصد بسط داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت خانه در تالار اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

انبوه‌سازان نسبت به استفاده از شرکت‌ها و سازندگان خارجی برای تحقق نهضت ملی مسکن ابراز نگرانی کردند.

سازندگان خارجی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران در نامه‌ای به رئیس جمهور، آمادگی خود به منظور ساخت 1 میلیون واحد مسکونی در سال را اعلام کردند و نسبت به حضور سازندگان خارجی ابراز نگرانی کردند.

در بخشی از این نامه آماده‌ است، انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران به همراه همکاران صنفی خود در سراسر کشور ضمن اعلام آمادگی خود برای همراهی و حمایت از سیاست‌های دولت سیزدهم، در بخش مسکن به ویژه اعلام توانمندی برای تحقق مفاد اهداف قانون جهش تولید و تامین مسکن در بازه زمانی پیش‌بینی شده نگرانی خود را از بابت بعضی دیدگاه‌ها و نظرات مطروحه در روزهای اخیر مبنی بر استفاده از شرکت‌ها و سازندگان خارجی برای تحقق برنامه اجرایی دولت در بخش تولید و عرضه مسکن اعلام می کنیم.

از محضر جنابعالی‌ درخواست می‌نماییم، با دستور خاص و ویژه به وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق رهنمودهای مقام رهبری، اعتقاد راسخ حضرت‌عالی به توان و تولید داخلی به نگرانی‌های تلاشگران خط مقدم تولید و ساحت مسکن در این ارتباط پایان بخشید.

سازندگان خارجی

توان ساخت 4 میلیون مسکن در کشور وجود دارد

در بخش دیگری از این نامه، نیز آمده است، در حال حاضر علیرغم همه مشکلات حادث شده برای کشور ناشی از دسیسه‌ها و و تلاش‌های دشمنان خارجی و معاندین انقلاب و در سایه بعضی ضعف‌ها و سوءمدیریت‌های داخلی خوشبختانه کشور در بخش تولید مصالح ساختمانی، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین ساخت و ساز، نیروی مهندسی توانمند و قابل در بخش مهندسی و طراحی و نیروهای ماهر و نیمه ماهر و تجهیزات لازم و کافی متکی به ظرفیت‌های داخلی مورد نیاز بخش تولید ساختمان در قالب صدها شرکت وطن دوست توانمند از خیلی کشورهای دیگر در حال توسعه سرآمد هستیم و به جرات می‌توان گفت توان تولید مصالح اصلی مورد نیاز و طراحی و ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول دوره دولت سیزدهم در داخل کشور موجود و قابل دسترس می باشد.

پیش از این، اخباری در ارتباط با قرداد وزارت راه و شهرسازی با یک شرکت انبوه‌ساز ترکیه‌ای با کارنامه نامطلوب در این حوزه منتشر شده بود.

مطالعه بیشتر: مطلب «اولین قدم‌ها برای ارتقای خانه‌سازی در ایران» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته برخی متقاضیان مسکن مهر فاز ۱۱ این شهر از درخواست واریز ۹۸۵ هزار تومان توسط پیمانکار گازرسانی (ب) برای نصب کنتور گاز خبر دادند.

خانه های ارزان قیمت

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، به نظر می‌رسد همزمان با تغییر و تحولات مدیریتی برخی پیمانکاران  فرصت را برای دریافت وجه اضافی از متقاضیان مسکن مهر پردیس مغتنم شمرده‌اند.

درحالی بر اساس قرارداد هزینه‌ نصب انشعاب و کنتور گاز از متقاضیان مسکن مهر دریافت شده که پیمانکار گازرسانی برای این کار درخواست واریز ۱.۴ میلیون تومان را کرده است.

این در حالی بود که مطابق قراردادهای مسکن مهر برای هزینه‌های مربوطه به انشعاب فاضلاب (۵ میلیون ریال)، هزینه انشعاب کنتور برق واحد و مشاعات (۳.۵ میلیون ریال) و هزینه طرح و نظام مهندسی، انشعاب و کنتور گاز (۲.۵ میلیون ریال) از متقاضیان دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت گازرسانی به واحدهای مسکن مهر پردیس گفته بود: یک میلیون تومان برای نصب کنتور گاز فقط از دلالان و افرادی که واحد را در زمان مقرر تحویل نگرفته‌اند، دریافت می‌شود.

وی با این ادعا که برای نصب انشعاب و کنتور گاز سیستم رایگان داریم، افزود: در صورت حضور تمام ساکنان یک بلوک برای نصب کنتور گاز و مسائل مربوط به آن هیچ پولی از مالکان مسکن مهر دریافت نمی‌کنیم.

این در حالی است که برخی واحدهای مسکن مهر را سال ۹۵ تحویل داده‌ایم، اما مالکان این واحدها برای انجام امور مربوط به نصب کنتور گاز مراجعه نکرده‌اند و این مساله جزو قرارداد ما با شرکت ترکیه‌ای کوزو نبوده است.

علت دریافت وجه اضافی از متقاضیان مسکن مهر پردیس

علت دریافت وجه اضافی از متقاضیان مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت گازرسانی تاکید کرد: هزینه ۹۸۵ هزار تومانی نیز بیشتر مربوط به دلالانی و افرادی است که به هر دلیلی برای تحویل واحدهای خود اقدام نکرده‌اند و واحدها را از سال ۹۵ به بعد واحد برای افزایش قیمت خالی گذاشته‌اند.

طبق آنچه یکی از کارمندان پیمانکار گازرسانی گفت:چنانچه مامور مربوطه به محل پروژه مراجعه کرده و متقاضی حضور نداشته باشد ۳۰۰ هزار تومان مبلغ ایاب و ذهاب به مبلغ ۱.۴ میلیون تومانی اضافه می شود. ضمن این‌که اگر سه ماه از قرارداد بگذرد متقاضی باید مجددا یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان دیگر پرداخت کند!

در جلسه مذکور نیز دریافت مبالغ خارج از چارچوب مورد اعتراض عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس و مردم قرار می‌گیرد و پیمانکار نیز در جواب گفته بود: پول زور است و می‌توانم بگیرم و وزارت راه و شهرسازی نیز نمی تواند در این رابطه کاری انجام دهد. اظهاراتی که در نهایت منجر به شکایت شرکت عمران پردیس علیه پیمانکار شد.

یشنهاد مطالعه: مطلب «ثبت نام بیش از ۱۸ هزار متقاضی مسکن در اصفهان» از مجله ملی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

این روزها یافتن خانه‌های ارزان برای خرید در شهرهای بزرگ تبدیل به کار بسیار سختی شده است به طوری که به ندرت می‌توان واحدهای متوسط متراژ را با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان یافت.

خانه های ارزان قیمت

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، البته در پایتخت امکان یافت خانه های ارزان قیمت و آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان وجود دارد، اما معمولا دارای ویژگی‌هایی مانند متراژهای بسیار پایین، طبقات سوم یا چهارم و بدون آسانسور، بدون پارکینگ، املاک با سن بنای بیش از 10 سال هستند.

نگاهی به فایل‌های واحدهای مسکونی که برای فروش آگهی شده‌اند، نشان می‌دهد برای خرید نقلی متراژهای پایتخت بودجه‌ای از حدود 700 میلیون تومان تا حدود یک میلیارد تومان نیاز است.

در امامزاده حسن می‌توان یک واحد 37 متری با 5 سال سن بنا را با قیمتی معادل 695 میلیون تومان خریداری کرد.

خانه های ارزان قیمت

همچنین در محدوده متراژ کمتر از 400 متر مربع در خیابان رودکی، دامپزشکی یک واحد 35 متری با عمر بنای 20 سال به قیمت 820 میلیون آگهی شده است.

در بریانک، خیابان حسام‌الدین یک واحد 39 متری با عمر 19 سال سن با قیمت 850 میلیون تومان برای فروش عرضه شده است.

در مهرآباد جنوبی یک واحد 50 متری در طبقه چهارم و بدون آسانسور با قیمت 700 میلیون تومان آگهی شده است.

  • امام زاده حسن، 37 متری، 5 سال ساخت، قیمت کل: 695 میلیون تومان
  • پیروزی، 61 متری، 19 سال ساخت، قیمت کل: 890 میلیون تومان
  • جیحون، 53 متری، 8 سال ساخت، قیمت کل: 960 میلیون تومان
  • شهرک ولیعصر، 60 متری، 14 سال ساخت، قیمت کل: 875 میلیون تومان
  • مهرآباد: 50 متری، 13 سال ساخت، قیمت کل:  700 میلیون تومان
  • استادمعین، 44 متری، 18 سال ساخت، قیمت کل: 950 میلیون تومان

مطالعه بیشتر: مطلب «ثبت نام بیش از ۱۸ هزار متقاضی مسکن در اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال این هستید که بدانید با چه میزان سرمایه امکان خرید خانه در ملک شهر اصفهان را خواهید داشت تا انتهای این گزارش همراه ما باشید.

خرید خانه در ملک شهر اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محله ملک شهر در استان اصفهان و در محدوده‌ی شمالی شهر اصفهان واقع شده است. این محله از شمال با میدان نگین، خیابان فجر، بلوار آزادگان، خیابان نوبهار و میدان آزادگان، از شرق با بلوار رباط سوم، خیابان دانش و خیابان بهارستان شرقی، از جنوب با خیابان گلخانه و از غرب با خیابان بهارستان غربی، خیابان دکتر مفتح، خیابان مفتح، خیابان ناصر خسرو و بلوار آرمان محدود شده است.

شما برای خرید خانه در ملک‌شهر اصفهان با نقدینگی زیر یک میلیارد تومان هم امکان یافتن خانه های با عمر بنای بالاتر و امکانات کمتر را خواهید داشت؛ اما اگر به دنبال واحدهای نوساز هستید نقدینگی شما به صورت میانگین باید بالای یک میلیارد 600 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید.

برای مثال در حال حاضر یک واحد مسکونی 110 متری، نوساز سه خوابه با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) با قیمت 2 میلیارد و 530 میلیون تومان در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

قیمت خانه در تالار اصفهان

 

شما حتی با نقدینگی 2 میلیارد تومان می‌توانید در برخی از لوکیشن های این محله واحدهای بالای 100 متری پیدا با عمری بنای بین 5 تا 7 سال پیدا کنید. در حال حاضر یک واحد 110 متری، 4 سال ساخت، دو خوابه با قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومان آگهی شده است.

حتی یک خانه 105 متری، یک سال ساخت در این محله با قیمت 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در حال فروش است.

طور کلی شما با یک سرمایه دو میلیارد تومانی، امکان خرید خانه در ملک‌شهر اصفهان با امکانات مناسب و در بهترین لوکیشن این محله را خواهید داشت.

مطالعه بیشتر: مطلب «در کدام محله می توان خانه های ارزان قیمت پیدا کرد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

بررسی‌های مــیـدانی نشــان می‌دهد اخبار و شایعات درباره فرونشست زمین، معادلات در محله‌های مختلف شهر اصفهان را تغییر داده است.

بازار مسکن اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» فعالان بازار مـســکـــن، خــریـــداران و فروشندگان به تعبیر خود و بدون بررسی کارشناسی مناطقی از شهر اصفهان را برای فرونشست پرخطر و مناطقی را کم‌خطر می‌دانند و همین مسئله بازار مسکن اصفهان را به دو قــسـمت تقسیم کرده‌است تا افزایش عرضه در مناطق پرخطر مشهود باشد.

تعبیر بعضی از خریداران و فروشندگان، احتمال فرونشست در بعضی از محله‌ها کمتر و در بعضی بیشتر است. در نتیجه تقاضا در محله‌های مطمئن اصفهان افزایش پیدا کرده تا قیمت‌ها نیز تحت تأثیر قرار بگیرند و سپس در محله‌هایی با احتمال فرونشست بیشتر با کاهش تقاضا و افزایش عرضه، رونــد کـلـی قیمت‌ها نزولی است.

خاشعی، فعال بازار مسکن اصفهان، در این‌باره می‌گوید: «در مناطقی که می‌گویند فرونشست خطر بیشتری دارد شاید بیش از نصف مردم فروشنده‌اند ولی تقریبا تقاضایی وجود ندارد.» فروشندگان در این مناطق به دو بخش تقسیم می‌شوند.

خاشعی بیان می‌کند: «اگر دیوارها زیاد ترک داشته باشد، قیمت پیشنهادی کمتر می‌شود و اگر ملک سالم باشد فروشنده به دلیل افزایش عرضه‌ها تا 5درصد تخفیف می‌دهد.»
فعالان بازار مسکن اصفهان گزارش می‌دهند تقاضا برای خرید مسکن چه در مناطق پرخطر و چه در مناطق کم خطر به سمت صفر میل می‌کند؛ ولی همین تقاضای اندک و مراجعه برای بازدید نیز بیشتر متوجه بخش کم‌خطر شهر است و همین مسئله قیمت مسکن در این مناطق را تحریک می‌کند.
برخی از فعالان بازار عقیده دارند عمر بنا در خسارت فرونشست تأثیر دارد در نتیجه املاک قدیمی‌ساخت به‌خصوص در مناطق پرخطر کاهش قیمت بیشتری را تجربه خواهند کرد؛ ولی املاک نوساز در مقابل فرونشست امنیت بیشتری دارنــد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بیش از یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

میانگین عمر ساختمان‌های مسکونی ایران ۲۵ سال برآورد می‌شود، درحالی‌که در اکثر کشورهای توسعه‌یافته این مقدار به بیش از ۱۰۰ سال رسیده است.

عمر خانه های ایرانی

بسازبفروشی، رایج‌ترین عنوانی است که برای توصیف ساختمان‌های بی‌کیفیت در ایران به‌کار می‌رود اما یکی از برگه های برنده در این کار دانستن عمر خانه های ایرانی است که «مجله ملکی دلتا» امروز به آن می پردازد.

اما رسیدن میانگین عمر ساختمان‌های مسکونی ایران از حدود ۳۰ سال در دهه ۵۰ به ۲۵ سال در عصر حاضر، زاییده عواملی است که همگی باعث رواج بسازبفروشی شده‌اند و حذف آنها در کشورهای توسعه‌یافته باعث افزایش عمر ساختمان‌ها به بیش از یک قرن شده است.

در ایران به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی، میانگین سن ساختمان‌ها ۲۵ سال برآورد می‌شود و به‌جز موارد معدود، اغلب ساختمان‌ها دوره میانسالی خود را به‌سلامت به پایان نمی‌رسانند.

از جمله عللی که باعث شده است طول عمر خانه های ایرانی به حداقل برسد موارد زیر است:

  • ضعف استفاده از خدمات مهندسی
  • استفاده از نهاده‌های بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت
  • صرفه اقتصادی تخریب و نوسازی ساختمان در اقتصاد متورم ایران
  • بی‌توجهی به دوره‌های نگهداری و بهسازی بنا

با این حساب، قبل یا همزمان با تقویت نظارت مهندسی، باید تمهیداتی برای اصلاح ساختار مالی مسکن اندیشیده شود تا بالا رفتن هزینه مهندسی در بنایی که قرار است میانگین عمر آن چند برابر ساختمان معمولی باشد، منجر به رشد قیمت همه انواع ساختمان نشود.

صنعت ساختمان و بازار مسکن

نگاه ایران به صنعت ساختمان و بازار مسکن

تحولات قیمت زمین شهری در طول زمان و محدودیت توسعه افقی شهرها و زیرساخت‌های حیاتی آنها و در مقابل ترویج توسعه افقی سازه‌های مسکونی، عملاً فضایی ایجاد کرده که تخریب یک ساختمان ۲۰ ساله و احداث یک ساختمان جدید با تراکم بیشتر می‌تواند علاوه بر جبران زیربنای تخریب شده، سود قابل‌توجهی نیز نصیب مالک و سازنده کند.

نقص در ساخت‌وساز اولیه، عملا هزینه بهسازی بنا در دهه دوم عمر ساختمان را به ۵۰ درصد کل هزینه احداث می‌رساند و عملا صرفه مراقبت و نگهداری بنا برای مالک یا بهره‌بردار از بین می‌رود.

صنعت ساختمان و بازار مسکن ایران در حالی اسیر بی‌توجهی به احداث اصولی ساختمان‌های مسکونی و توجه به مراقبت و نگهداری دوره‌ای آنها با استفاده از توان مهندسی شده است که از یک‌سو ایران ازنظر تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در رتبه سوم جهان قرار دارد و بسیاری از مهندسان مجبورند در مشاغل غیرمرتبط با تحصیلات خود فعالیت کنند و از سوی دیگر، سالانه ارقام هنگفتی از تولید ناخالص داخلی کشور بر اثر تخریب زودهنگام سازه‌ها نابود می‌شود.

توجه به پروژه‌های موفق و کارشناسی ساختمان‌سازی در ایران نشان می‌دهد که این سازه‌ها حتی در میانسالی و مرز ۵۰ سالگی، همچنان جزو بناهای مسکونی مقبول قرار دارند و قیمت آنها به‌واسطه تقاضایی که برای کیفیت ذاتی و مناسب و امن بودن سازه آنها وجود دارد، همچنان رو به افزایش است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب«دریافت وجه اضافی از متقاضیان مسکن مهر پردیس!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

سرمایه‌گذاری در بازار املاک تهران، یافتن شغل و فرار از ریزگردها اصلی‌ترین انگیزه‌های مهاجرت از شهرهای جنوبی و مرکزی به پایتخت محسوب می‌شود که بنا به گفته واسطه‌های ملکی در یکی دو سال اخیر شدت گرفته است.

خرید ملک در تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طبق آمار سامانه‌های ملکی بیشترین تقاضا برای خرید آپارتمان توسط ساکنان غیربومی به ترتیب مربوط به استان‌های لرستان، مازندران، البرز، خوزستان، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی است.

افزایش مهاجرت ناشی از دو دلیل عمده کمبود آب و پدیده گرد و غبار شهرهای مرکزی و جنوبی ایران به محدوده شهری تهران و البرز و شمال کشور توسط ساکنان شهرهای مبدأ و مقصد تایید می‌شود.

با اینکه آمار نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ هنوز ارایه نشده سرشماری سال ۱۳۹۵ پدیده مهاجرت از نوار جنوبی و مرکز ایران به سمت شمال کشور را نشان می‌دهد. بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ شهرهای کرج، اصفهان، مشهد، اراک، اهواز، قم، کرمانشاه، شیراز، تبریز و اسلامشهر به ترتیب ۱۰ شهر مهاجر فرست به تهران بوده‌اند.

قیمت بازار مسکن تهران

ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی متقاضی خرید ملک در تهران

اطلاعات تیرماه ۱۴۰۰ حاکی از آن است که جست‌وجو برای خرید خانه در تهران از مبدأ استان البرز ۴۸ درصد، مازندران ۳۴ درصد، کرمان ۳۲ درصد، گیلان ۲۲ درصد، اصفهان ۱۷ درصد، خوزستان ۱۵ درصد، آذربایجان شرقی ۱۴ درصد، فارس ۱۰ درصد و خراسان رضوی ۹ درصد است. این آمار بر اساس شاخص ۱۰۰ درصدی جست‌وجوی کاربران ساکن در تهران ارایه شده است.

با هدف خرید آپارتمان در تهران نیز بجز کاربران ساکن در پایتخت، رتبه‌های دوم تا نهم جست‌وجوهای اینترنتی به ترتیب مربوط به استانهای لرستان، مازندران، البرز، خوزستان، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی بوده است. جست‌وجو برای اجاره آپارتمان در تهران نیز بجز ساکنان پایتخت، استانهای مازندران، مرکزی، البرز، گیلان، همدان، کرمانشاه، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان و قم را در رتبه های دوم تا دهم قرار می‌دهد.

مهاجرت منفی در تبریز، اصفهان، قزوین و خرم‌آباد

بین سالهای ۹۰ تا ۹۵ تعداد ۴۰۴ هزار و ۹۹۶ نفر به تهران مهاجرت کرده و ۳۶۹ هزار و ۲۸۸ نفر زندگی در پایتخت را رها کرده‌اند. شهرهای کرج، اصفهان، مشهد، اراک، اهواز، قم، کرمانشاه، شیراز، تبریز و اسلامشهر به ترتیب ۱۰ شهر مهاجرفرست به تهران بوده‌اند.

از سوی دیگر در بین مراکز استان‌های کشور شهرهای تبریز، اصفهان، قزوین، خرم‌آباد، اراک، اهواز، زاهدان، تهران، ساری و بجنورد (با همین ترتیب) دارای خالص مهاجرت داخلی منفی بوده‌اند. در این شهرها برایند جریان‌های مهاجرت داخلی در جهت کاهش جمعیت این شهرها عمل کرده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «وام مسکن چند؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

محله‌ای که قصد داریم اقدام به بررسی قیمت مسکن در آن کنیم، محله اشراق است که در منطقه 7 شهر اصفهان واقع شده است.

خرید خانه در اشراق اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محله اشراق در محدوده مرکزی شهر قرار گرفته که به دلیل امکانات مناسب رفاهی، متقاضیان بسیاری به دنبال خرید، رهن و یا اجاره مسکن در آن هستند.

متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در این محله بین 16 تا 18 میلیون تومان است؛ اما اگر نقدینگی شما بالای 22 میلیون تومان است، به راحتی می‌توانید اقدام به خرید آپارتمان نوساز در این محله کنید.

شما برای خرید یک واحد مسکونی 100 متری نوساز در اشراق اصفهان که دارای امکاناتی نظیر آسانسور، انباری و پارکینگ است، باید بالای 2 میلیارد و 200 میلیون تومان پس انداز داشته باشید؛ البته قیمت واحدهای مسکونی متناسب با لوکیشن محله و امکانات ساختمان می‌تواند متفاوت باشد.

برای مثال در حال حاضر یک واحد مسکونی 130 متری، نوساز، سه خوابه، طبقه دوم، با امکانات کامل (آسانسور – انباری – پارکینگ – وام) حدود 2 میلیارد و 900 میلیون تومان در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

خرید خانه در اشراق اصفهان

به طور کلی پیداکردن آپارتمان با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان در محله اشراق اصفهان کار ساده‌ای نیست. شما برای خرید یک خانه 76 متری، 11 سال ساخت، با امکانات (آسانسور – انباری – پارکینگ) به حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه احتیاج دارید؛ اما قطعا با خرید این ملک می‌توانید در یک محله آرام و با آسایش کامل زندگی کنید.

اگر به دنبال خرید خانه در محله اشراق اصفهان هستید، لازم است که بدانید اغلب واحدهای مسکونی در این محله بالای 100 متر، متراژ دارند؛ از همین رو شما برای یافتن واحدهای زیر 80 متر کار سختی در پیش خواهید داشت.

در ادامه قیمت فایل های خرید خانه در اشراق اصفهان که در سایت ملکی دلتا آگهی شده است را مشاهده خواهید کرد:

  • 140متری، 10 سال ساخت، سه خوابه، طبقه هشتم با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) / قیمت: 2 میلیارد و 200 میلیون تومان
  • 100 متری، دو خوابه، دو سال ساخت، طبقه دوم با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) / قیمت: یک میلیارد و 900 میلیون تومان
  • 110 متری، 9 سال ساخت، دو خوابه، طبقه اول با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) / قیمت: یک میلیارد و 300 میلیون تومان
  • 125 متری، سه خوابه، طبقه دوم، دو خوابه با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) / قیمت: 2 میلیارد و 700 میلیون تومان

مطالعه بیشتر: مطلب «موقعیت خیابان چهارباغ اصفهان برای خرید خانه» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا
  • ۰
  • ۰

با افزایش قیمت مسکن طی این سال‌ها، قیمت رهن و اجاره مسکن نیز به شدت افزایش پیدا کرده است؛ در همین راستا بانک مرکزی گزارشی منتشر کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

قیمت رهن و اجاره مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طبق تازه ترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۱ میلون و ۶۳۰ هزارتومان بود که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بانک مرکزی در تازه ترین گزارش خود آورده است که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه ۱۴۰۰ به حدود ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۹.۸ و ۳۶.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

قیمت رهن و اجاره مسکن

همچنین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مهر ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷، ‌ ۶۹.۷، ۵۶.۶ و ۴۳.۷، ۳۴ و ۳۰.۵ درصد بوده است.

با توه به افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در سال های اخیر یافتن واحد مسکونی با مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان رهن کار دشواری است با این وجود کماکان امکان رهن چنین واحدهای مسکونی اما با قیمت های نجومی اجاره وجود دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «مذاکره با شرکت های خارجی برای ساخت مسکن به کجا رسید؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

  • املاک دلتا